Voimassaolevat graduointioikeudet

Sivun alaosassa olevaan Graduoijat-liitteeseen on koottu tiedot seurojen valtuuttamista graduoijista vuosittain.

Seurat valtuuttavat vuosi-ilmoituksessa graduoijat seuraavalle vuodelle ja päivitetty lista julkaistaan vuosi-ilmoituksen jättämisen jälkeen (helmikuussa). Seura voi valtuuttaa graduoijansa myös erillisellä vapaamuotoisella sähköpostilla Judoliittoon. Ilmoituksen saatuaan Judoliiton toimisto tarkistaa, että graduoija on Judoliiton alaisen judoseuran jäsen ja hänellä on voimassaoleva koulutus tehtävään. Jos graduoijan suorittama koulutus ei näy Suomisportissa, sen voi ilmoittaa Judoliittoon alla olevalla lomakkeella. Graduoijat-lista päivitetään automaattisesti jokaisen kalenterivuoden alussa, jolloin graduoijalle merkitään viimeisin graduointioikeuden antava koulutus.

Graduointioikeuden säilyttämiseksi on käytävä Judoliiton koulutusjärjestelmään kuuluva graduointikoulutus. Graduointioikeus on voimassa kolme kalenterivuotta kerrallaan. Graduointioikeuksien säilyttämiseksi graduoijan tulee pitää vyökokeita vuosittain sekä osallistua vähintään kolmen vuoden välein johonkin seuraavista Judoliiton järjestämistä koulutuksista: graduointikoulutus, nage-no-kata -koulutus (kouluttajina katavaliokunnan viralliset kouluttajat) tai seuravalmentajien tekniikkakoulutus. Graduoijan tulee kuitenkin vähintään yhdeksän vuoden välein osallistua varsinaiseen graduointikoulutukseen. Jos graduoija ei ole toiminut aktiivisesti ja haluaa jatkaa graduoijana, hänen tulee suorittaa graduointikoulutus ennen graduointioikeuden uusimista.

Mikäli graduoija ei halua, että hänen tietonsa näkyvät graduoijat -listalla, tulee siitä ilmoittaa erikseen toimisto@judoliitto.fi

Ladattavat tiedostot: