Graduointikoulutukset

Yleistä graduointikoulutuksista:

Graduontikoulutuksia järjestetään kahtena erilaisena versiona. Toinen koulutuksista on graduoijan peruskurssi, joka on tarkoitettu uusille graduoijille, joilla ei ole aiempaa kokemusta graduointien järjestämisestä. Toinen koulutuksista on jatkokoulutus, joka on tarkoitettu uusintakoulutukseksi niille, joilla on aiempaa kokemusta graduoinneista, mutta joiden graduointioikeus pitää koulutuksen kautta päivittää. Graduoijan peruskursseja järjestetään dan-graduointien yhteydessä. Jatkokurssi pidetään 1-2 kertaa vuodessa. Peruskurssin käyneet osallistuvat kolmen vuoden kuluessa jatkokurssille.

Jatkokurssin jälkeen graduointioikeuksien ylläpitämiseksi tulee käydä vähintään kolmen vuoden välein jokin seuraavista koulutuksista: graduointikoulutus, Judoliiton järjestämä nage-no-kata -koulutus tai Judoliiton järjestämä seuravalmentajien tekniikkakoulutus. Vähintään yhdeksän vuoden välein tulee kuitenkin osallistua varsinaiseen graduointikoulutukseen. Mikäli graduoija ei graduoi aktiivisesti kolmen vuoden ajanjaksona, on hänen käytävä graduoijan peruskurssi uudelleen.

Ilmoittautumislinkki graduointikoulutuksiin avataan Suomisporttiin viimeistään neljä viikkoa ennen graduointikoulutusta. Viikkoa ennen koulutusta lähetetään ennakkomateriaalit ilmoittautuneille.

Seuraavat graduoijan peruskurssit:

Katso ajankohtaiset tiedot Judoliiton uusilta sivuilta.