Valmentajaklinikka Special 26.5.2012

Judovalmentajille varsinaisen ohjelman jälkeen (n. 17.30-18.00) puolen tunnin lajiosuus keskustelu. Keskustelua vetää Manne Isoranta kaverinaan Lontoon olympialaisiin valmistautuva Johanna Ylinen. Avoimessa keskustelussa käydään lävitse valmentajaklinikan anti judovalmentajien ja huippujudokan kannalta.

Suomen Valmentajien kevään Valmentajaklinikka Special järjestetään 26.5. Mäkelänrinteen urheilulukion ja uintikeskuksen tiloissa Helsingissä. Kouluttajana Norjalainen fyysisen valmennuksen asiantuntija Raik Tietze.

Norjan huippu-urheilumenestyksen taustalta yli lajirajojen löytyy yksi yhteinen tekijä. Kyseessä on Norjan Olympiatoppenin kehittämä "Basisträning-ohjelma", jota systemaattisesti toteutetaan eri lajeissa.

"Basisträning" lanseerattiin käsitteenä kohdentamaan fokusta urheilijan kokonaisvaltaiseen harjoitusvaikutukseen. Käytännössä se käsittää: perustaa luovien sosiaalisten, psyykkisten, fyysisten ja koordinatiivisten osa-alueiden harjoittelua yleisellä ja erikoisharjoittelun tasolla.

"Basisträning on perustana suorituskyvyn kehittymiselle. Yleinen "Basisträning" käsittää kolme pääkohtaa:

1. Harjoittelua, joka edistää urheilijan kokonaiskehitystä  2. Harjoittelua, joka rakentaa yleistä fyysistä perustaa ja joka kehittää heitä sille tasolle, että he voivat omaksua ja kestää kovaa harjoittelua  3. Harjoittelua, jolla on vammoja ennaltaehkäisevä vaikutus

Kouluttaja Raik Tieze on yksi Olympiatoppenin "Basisträning" kouluttajista ja valmentajista ja on toiminut useiden eri lajien parissa. Raik on itse entinen huippu-urheilija ja voittanut omassa lajissaan Ju-jutsussa maailmanmestaruuden vuonna 2000. Hän on lisäksi valmistunut liikuntatieteiden maiseriksi Leipzigin Yliopistosta.

Valmentajaklinikan rakenne
Koulutus pitää sisällään kaksi luentoa ja kaksi käytännön harjoitusta. Ensimmäisessä käytännön harjoituksessa mukana ovat koulutukseen osallistuvat valmentajat. Toisessa harjoituksessa seuraamme Raik Tiezen vetäämää demoharjoitusta Mäkelänrinteen urheilulukion nuorille urheilijoille. Demoharjoitusta seuraamalla pääsemme tekemään erilaisia havaintoja.

Valmentajaklinikan ohjelma

La 26.5.klo 10.00Avaus ja luento 1
 klo 11.45Käytännön harjoitus 1
 klo 13.45Lounas
 klo 14.45Luento 2
 klo 16.00Käytännön harjoitus 2
 klo 17.30Yhteenveto ja koulutuksen päätös

Koulutuksen hinta

90 €Suomen Valmentajien jäsenet
 120 €Ei jäsenet

Koulutuksen hinta sisältää opetuksen, koulutusmateriaalin ja lounaan

Ilmoittautumiset tästä viimeistään 18.5. mennessä. Tämän jälkeen tulleisiin ilmoittautumisiin lisätään 20 €.
Koulutukseen otetaan mukaan max 120 osallistujaa. Toimi nopeasti ja varmista paikkasi !
Lisätietoja koulutuksesta erik.piispa@suomenvalmentajat.fi