Suomen Judovalmentajakerho palkitsi valmentajia

Judovalmentajan elämäntyön kunniapalkinto myönnetään kilpa-ja huippu-urheilun merkittävästä kehittämisestä ja judokulttuurin edistämisestä. Palkinnon voi saada vain kerran.

Suomen Judovalmentajakerhon tarkoituksena on nostaa valmentajien arvoa ja asemaa, sekä kunnioitusta judon opetus- ja valmennustyötä kohtaan. Lisäksi haluamme tukea ja kehittää valmentajien ammattitaitoa kansainväliselle tasolle.

Kerho huomioi vuosittain valmennukseen ja huippujudoon merkittävästi vaikuttaneita tekijöitä ja heidän tekojaan.

Finnish Judo Open kilpailun yhteydessä  6 marraskuuta 2011 kunnioitettiin Seppo Reivuota ja Harri Halttua pitkän ja ansiokkaan uran tehnyttä valmentajaa.

Perusteluna kerhon hallitus totesi mm. seuraavaa:

Seppo Reivuo, kaikkien judokoitten tuntema Jolo, aloitti judouransa Helsingin Tarmon judojaostossa Chikarassa jo 1960-luvun loppupuolella.  Omalla kilpailijaurallaan  Jolo saavutti useita  Suomen ja Pohjoismaiden mestaruuksia. Tämän lisäksi hän on tehnyt vuosikymmeniä monipuolisesti  työtä judon hyväksi. Chikaran seuravalmentajana Jololla on ollut suuri vaikutus kymmenien judokoitten kilpauraan ja menestykseen. Hän toimi myös Suomen menestyksekkäimmän judokan Juha Salosen valmentajana vuosikausia. Salonen saavutti yhteensä uransa aikana  6 arvokisamitalia.

Suomen Judovalmentajakerho haluaa huomioida Seppo Reivuon judon hyväksi tekemän työn myöntämällä hänelle järjestyksessä toisen (N:o 2) judovalmentajan elämäntyön kunniapalkinnon.

Harry Halttu aloitti valmentajanuransa 1980-luvulla Kajaanin judokerhossa, jossa toimi seuravalmentajana pitkään. Harryn valmennettavat ovat saavuttaneet yli 30 SM-kultaa sekä 4  EM-mitalia. Barcelonan olympialaisiin 1992 osallistui kolme Harryn valmennettavaa. Nykyisin Harry toimii Suomen Judoliiton valmennusvaliokunnan puheenjohtajana.

Suomen Judovalmentajakerho haluaa huomioida Harry Haltun menestyksekkään valmentajauran myöntämällä hänelle kolmannen (N:o 3) judovalmentajan elämäntyön kunniapalkinnon.