Your Moven huipennus - Suurtapahtuma 2011

Nuoren Suomen, Suomen liikunnan ja urheilun sekä lajiliittojen yhteinen projekti Your Move on edennyt siihen vaiheeseen, että sen painopiste on siirtynyt jo vahvasti ensi keväänä 27.5-1.6 järjestettävään kampanjan kruunaavaan Suurtapahtumaan.

Your Move -projektin tarkoituksena on ollut saada innostettua nuoret 13-19-vuotiaat liikkumaan innostavin tavoin, omaehtoisesti ja samalla luoda uudennäköistä nuorten liikuntakulttuuria Suomeen. Nuorten panosta, näkökulmia, ideoita ja toiveita on käytetty hyväksi alusta alkaen niin Your Moven suunnittelussa kuin toteutuksessakin. Projektin näkyvin osa, Suurtapahtuma 2011, on ensimmäistä kertaa järjestettävä nuorten liikunta- ja urheilutapahtuma. Tapahtuma on samalla vuoden 2011 suurin liikunta ja urheilutapahtuma Suomessa.

-          Projektin kohderyhmä valittiin sillä perusteella, että nämä ovat ne kriittisimmät vuodet, milloin monilla urheiluharrastukset jäävät ja yleisesti liikuntamäärät ovat suosituksiin nähden hälyttävimmät. Tarkoituksena on tuoda nuorten tietoisuuteen erilaisia harrastusmalleja ja korostaa sitä ettei ole väliä miten liikkuu, kunhan liikkuu, valottaa kampanjan johtaja Ossi Heinänen sen tavoitteita.

Tarjontaa laajalla skaalalla

Suurtapahtumaan odotetaan osallistuvan yli 50 000 nuorta. Laajuudessaan ainutlaatuinen nuorten tapahtuma jakautuu kahteen osaan, aktiiviharrastajien SPORT-päiviin ja koululaisten ACTION-päiviin. SPORT-päivät on suunnattu seuratoiminnassa jo mukana oleville lajinuorille ja viikonlopun ohjelma vaihtelee lajeittain. Mukana olevia lajeja SPORT-viikonloppuna on 44. ACTION-päivillä 60 lajia esittäytyy erilaisin nuoria innostavin tavoin.

Lajeilla on tarjolla muun muassa kilpailuja, testejä, lajikokeiluja, näytöksiä ja paljon muuta. Lajien lisäksi tapahtuma-alueella löytyy Hullut Japanilaiset –tyyppisiä toimintaratoja ja paljon muuta urheilullista virikettä jokaiseen makuun.

Judo ja muut kamppailulajit ovat tehneet tiivistä yhteistyötä ja yhteistyön tuloksena syntyi Fighzone. Zonella taistellaan muiden kamppailijoiden kanssa  eri lajeissa. Judon osalta lanseeraamme uuden tekniikkakilpailun. Tarkoituksena on antaa vaihtoehtoja nuorille  ja vanhemmille, joille kynnys shiai-muotoiseen kilpailuun on liian korkea ja katan harjoittelu tuntuu liian muodolliselta. Testaa omat tekniikkasi ja kehitä niitä sen mukaan!

Viikonloppuna testaillaan, kamppailaan ja kilpaillaan unohtumattomissa tunnelmissa. Aikainen ilmottautuminen palkitaan, lisätietoa löydät täältä.

Päivälipulla vierailemaan tapahtumaan

SPORT-viikonloppuna 27.-29.5. lajiliittojen järjestämän tapahtuman vaihtoehtona seuraväellä on mahdollisuus tulla tutustumaan myös yhden päivän ajan tapahtumaan ja sen antiin päivälipulla. Päivälippu tulee maksamaan noin 15 euroa per henkilö ja se avaa sinulle ovet laajan lajitarjonnan lisäksi SPORT-viikonlopun oheistoimintoihin, kuten messumaiseen Sporttifoorumiin, uusiin urheilijoiden ominaisuustesteihin sekä totta kai nauttimaan ykkösluokan musiikkitarjonnasta ja tunnelmasta.

Näe Jenni Vartiainen ja muut tähdet

Urheilun lisäksi tapahtumasta löytyy paljon oheistarjontaa. Tapahtumalla on koko ajan kasvava joukko niin kutsuttuja Superfaneja, jotka haluavat edistää nuorten liikuntaa ja kannustavat nuoria. Superfanit ovat huippu-urheilijoita sekä muita viihdetaiteilijoita ja muusikoita. Tällä hetkellä tähtikaartiin kuuluvat MotoriikkaMiikka, Tero Tiitu ja Elastinen.

Esiintyjäkattaus tapahtumassa on myös laaja, eikä tähtien tuiketta puutu. Ensimmäiset varmistuneet huippuesiintyjät ovat Jenni Vartiainen ja Fintelligens. Huippuartistien lisäksi lavoilla on päivän aikana nähtävissä tanssiesityksiä, lajien esityksiä sekä paljon muuta.

Vapaaehtoiseksi Suurtapahtumaan

Vuoden suurin urheilu ja liikuntatapahtuma vaatii luonnollisesti valtavan joukon työntekijöitä erinäisiin tehtäviin. Suurin osa työstä tehdään vapaaehtoisvoimin ja tämän vuoksi vapaaehtoiset ja heidän panoksensa ovat ratkaisevia tapahtuman onnistumisen kannalta. Haluatko olla osana mullistamassa nuorten liikuntakulttuuria ja nähdä aitiopaikalta ainutlaatuinen tapahtuma kaikkine herkkuineen? Jokainen lenkki ketjussa on yhtä tärkeä ja siksi panostanne kaivataan. Tutustu vapaaehtoistehtäviin, etuihin ja vaatimuksiin osoitteessa: http://tapahtumat.yourmove.fi/suurtapahtuma/vapaaehtoiseksi

Tarkempaa tietoa laajasta lajitarjonnasta, uusista esiintyjistä ja Superfaneista sekä muusta ajankohtaisesta tapahtumaan liittyvästä löytyy tapahtuman nettisivuilta osoitteesta: www.yourmove.fi/suurtapahtuma