Ylimääräinen liittokokous hyväksyi sääntömuunnokset ja jäsenmaksut

Suomen judoliitto piti ylimääräisen liittokokouksen 12.8.2021 hallituksen kutsumana, koska liiton säännöt oli saatava ajantasalle olympiakomitean perustaman vakavien eettisten rikkomusten keskitetyn kurinpitojärjestelmän tullessa voimaan ja seurojen esittämien jäsenmaksu muutosten vuoksi. Alunperin jäsenmaksu muutos oli tarkoitus saada voimaan ensi vuonna, mutta seurojen ja aluetoiminnan toiveen mukaan se pyrittiin saamaan voimaan jo tulevalle kaudelle. Tahtotila oli pitää pienten lasten harrastus edullisena, korottaa kilpailijoiden vakuutusturvaa ja tatamille palaajille mahdollisuus tulla uudelleen mukaan aktiivisesti lajin pariin.

Kokouksessa käsiteltiin hallituksen hyväksymä esitys sääntömuutokselle ja jäsenmaksuille.

Sääntömuutoksessa hyväksyttiin muutaman sääntöpykälän "hienosäätö", kuten kurinpito pykälä ja uudet seurojen jäsenmaksuluokat.

Liiton hallituksen jäsenmaksu esitystä muokattiin kokouksessa seurojen toivomalla tavalla, mihin liittokokous teki yksimielisen muutoksen.

Uudet seurojen jäsenmaksut kaudella 1.9.2021 - 31.8.2022 seuroille ovat:

Alle 7-vuotiaat   -   45 euroa - vakuutusturva 5000 euroa

Alle 18-vuotiaat - 85 euroa - vakuutusturva 5000 euroa

Yli 18-vuotiaat - 110 euroa - vakuutusturva 7500 euroa

Puolivuotisvakuutus alle 7-vuotiaat 30* euroa - yli 7-vuotiaat 55 euroa (*korjattu luku)

- Puolivuotisvakuutuksen kaudet ovat 1.1.-31.12.2021 ja 1.1.-30.6.2022

Tatamille palaavat vanhat judokat jotka treenaavat "silloin tällöin" ja muutaman kuukauden kestoiset "judoprojektit" - 35 euroa - ei vakuutusta, eikä muuta liiton palvelua pl. vyönkorotus.

Seuran muut toimihenkilöt, jotka eivät harrasta judo tai monilajiseurojen muiden lajien jäsenet - 0 euroa (ei mahdollisuutta liiton palveluihin ml. liiton suomisport)

Lisäturvavakuutus 90 euroa - mahdollisuus nostaa vakuutusturvaa 10.000 eurolla.

Matkavakuutus, mikä kattaa kaikki matkalla aiheutuneet kulut on vielä neuvottelu asteella.

Vakuutusseloste julkaistaan heti, kun Pohjola on käynyt läpi uudet jäsenmaksuluokat. Suomisport koulutuksia järjestetään seuroille syksyn aikana useita ja niistä tiedoitetaan pikapuolin. Jäsenmaksut julkaistaan suomisportissa heti ensi viikolla.

Seuraava jäsenkausi on tarkoitus aloittaa seurojen toiveesta 1.8.2022 ja päättää 31.7.2023, koska suurin osa kursseista alkaa jo elokuussa.