Vuoden 2019 judoseura panostaa yhteisöllisyyteen. Ilmianna judoseurasi viimeistään 17.11.2019!

Suomen Judoliitto palkitsee joka vuosi judon parissa erilaisissa tehtävissä toimivia ansioituneita ja aktiiviisia henkilöitä. Palkitsemiskategoriat ovat vuoden seura, valmentaja, urheilija, tuomari ja kouluttaja. Tänä vuonna Judoliitto laittaa vuoden 2019 judoseura -kategorian yleiseen hakuun. Edellisten vuosien palkitut judoseurat ovat Jigotai, (2018) Hontai Judo (2017) ja Meido-Kan (2016).

Urheiluseurojen ehdoton vahvuus yksityisiin liikuntapalveluiden tarjoajiin verrattuna on yhteisöllisyys ja sen mahdollistama tahkoohenki. Tämän vuoden judoseura tullaan palkitsemaan sen toteuttaman yhteisöllisyyden perusteella. Suomessa on tällä hetkellä 125 judoseuraa ja tarvitsemme judoka sinun apuasi vuoden judoseuran valinnassa. Judoseuran yhteisöllisyys ei välttämättä näy ulospäin vaan muodostuu seura toteuttamista isommista ja pienemmista arjessa ja tapahtumissa tapahtuvista asioita. Haluamme tietää miten seurat arjessa yhteisöllisyyttä edistävät ja jakaa näitä hyviä käytäntöjä eteenpäin. Jos koet judoseurasi perheenä, jossa on mukavaa toimia ja harrastaa ja jossa sinua arvostetaan yksilönä, ilmianna seurasi meille täyttämällä tämä lomake viimeistään 17.11.2019! Voit myös ehdottaa judoseuraa, jossa ei itse toimi, mutta jonka yhteisöllisyydestä tiedät riittävästi voidaksesi ehdottaa tätä vuoden judoseuraksi.

Hakukriteerit, joihin hakulomakkeessa tulee vastata ovat:

1. Minkälaisia seuran yhteisöllisyyttä vahvistavia tilaisuuksia seura järjestää?
  2. Miten seura osallistaa seuran jäseniä vaikuttamaan seuran toimintaan?
  3. Miten uusien ihmisten kotiutuminen seuraan varmistetaan?
  4. Miten seura on osallistunut Seurasydän -viestintäkampanjaan, jonka tavoitteena on tuoda yhteisöllisyyttä esiin?
  5. Onko seuralla jotain muita keinoja yhteisöllisyyden vahvistamiseksi?