Viimeistelyt käynnissä Pekingissä

Suomen kahden naisen judojoukkue Pekingin olympialaisissa on päässyt asettautumaan kisakylään ja viemään läpi viimeistelyharjoituksiaan erinomaisissa olosuhteissa. Judon arvonta tehdään Suomen aikaa torstaina iltapäivällä.

-Täällä kaikki ihan ok. Järjestelyt ja puitteet pelaavat todella mallikkaasti, kertoo kisakylästä tavoitettu joukkueen valmentaja Mika Mukkula.

-Ollaan kotiuduttu tänne hyvin ja nyt on päästy tekemään ensimmäiset terävät viimeistelyharjoitukset.

-Me kaikki kolme judokaa osallistumme avajaisiin. Järjestelyt on niidenkin osalta tehty urheilijaystävällisiksi. Ennen avajaisia päästään odottelemaan ilmastoituun halliin istumapaikoille. Ne urheilijat, joilla kisasuoritukset on lähipäivinä, pääsevät avajaisista takaisin kisakylään avajaismarssien jälkeen. Näin vältetään urheilijoilta tuntikausien seisoskelu, joka voisi haitata tulevia suorituksia.

-Ilma on lämmin ja kostea, mutta ei se meitä judokoita kyllä haittaa lainkaan, kun pystymme olemaan ilmastoiduissa sisätiloissa.

-Paljon etukäteen puhutut tiukat turvatoimetkin on täällä hoidettu tyylikkäästi, Mika Mukkula kertoo.

Nina Koivumäki ottelee Pekingin olympialaisissa maanantaina 11.8. ja Johanna Ylinen tiistaina 12.8. Alkuottelut alkavat molempina päivinä kello 7.00 Suomen aikaa. Semifinaalit ja ottelut pääsystä pronssiotteluun alkavat kello 13.00 Suomen aikaa.