Uusi hallitus jakoi tehtävät

Judoliiton hallitus piti järjestäytymiskokouksen uuden puheenjohtajan Marko Laaksosen johdolla 24.1. Vanhoista varapuheenjohtajista Henry Lipponen jatkaa koulutusvaliokunnan ja Annikka Mutanen valmennusvaliokunnan johdossa. Sanna Pyykönen aloittaa kolmantena varapuheenjohtajana hallintovaliokunnan johdossa.

Yhdistettyä viestintä- ja markkinointityöryhmää johtaa Maija Vattulainen. Työryhmä laatii ensi töikseen liitolle tiedotussuunnitelman, jonka toimeenpanosta vastaa toiminnanjohtaja.

Uusista jäsenistä Valtteri Jokinen tulee jäseneksi valmennusvaliokuntaan ja viestintävaliokuntaan. Jokinen toimii myös hallituksen yhteyshenkilönä dan-kollegion kanssa. Jokinen ja Lipponen hoitavat dan-kollegion kanssa uusien graduointimääräysten viimeistelyn hyväksymisvalmiiksi.

Tea Laakkonen saa johtaakseen taloustyöryhmän. Ryhmän ensimmäisenä tehtävänä on parantaa budjetin toteutumisen seurantaa.

Juha-Matti Salmela tulee jäseneksi koulutustyöryhmään ja saa vetääkseen hankkeen, jonka tarkoitus on madaltaa kynnystä osallistua judokilpailuihin, lisätä kisojen monimuotoisuutta ja laajentaa kisaajien joukkoa.

Maija Mustonen jatkaa kilpailu- ja sääntövaliokunnan johdossa.

Petteri Pohja jatkaa jäsenenä valmennusvaliokunnassa ja koulutustyöryhmässä.

Kaikki valiokunnat kokonaisuudessaan löytyvät täältä.

Hallitus hyväksyi Pekka Lehdeksen toimivapaan toiminnanjohtajan tehtävästä vuodeksi 2016. Lehdes työskentelee vuoden loppuun kamppailulajien yhteistyöhankkeessa. Vt. toiminnanjohtajana toimii Miikka Neuvonen, jonka viime kesänä solmittu työsuhde on voimassa vuoden 2016 loppuun.

Lehdeksen palkan kamppailulajihankkeessa maksaa Judoliitto opetus- ja kulttuuriministeriöstä haettavalla rahoituksella. Ministeriö myönsi vuodenvaihteessa rahoituksen päättyneen vuoden kuluihin. Alkaneelle vuodelle on haettava rahoitusta uudelleen. Hallitus päätti, että Judoliitto jatkaa yhteistyöhankkeen veturina mutta palauttaa Lehdeksen omaan palvelukseensa, mikäli ministeriön rahoitusta ei tälle vuodelle saada.

Kamppailulajien yhteistyöllä on mahdollista säästää rahaa ja parantaa toiminnan laatua, Viime kesänä käyttöön otettu kamppailuliittojen yhteinen toimitila on Lehdeksen mukaan helpottanut jokapäiväistä yhteistyötä ja alentanut liiton tilavuokraa sadoilla euroilla kuussa. Varsinaista säästöä liitoille alkaa koitua, kun remonttikulut on kuoletettu.

Hallitus sai myös tiedoksi uuden menettelyn kisamatkoille ilmoittautumisessa. Kaikille liiton järjestämille kilpailumatkoille ilmoittaudutaan tästedes sähköisellä lomakkeella Judoliiton sivuilla, ei enää valmentajien kautta. Järjestelmän tarkoitus on minimoida sekaannukset ja epäselvyydet matkavarauksissa.