Uudesta seuraverkostosta apua judoseurojen haasteisiin! Ilmoita seurasi mukaan 30.4.2019 mennessä!

Suomen Judoliitto perustaa judoseurojen verkoston, jonka tavoitteena on mahdollistaa judoseurojen välistä ajatusten vaihtoa, hyvien toimintatapojen jakoa sekä parantaa Judoliiton ja judoseurojen välistä yhteistyötä ja vuorovaikutusta.

Suomen Judoliitto on suomalaisten judoseurojen palvelujärjestö ja siihen kuuluu 122 jäsenseuraa. Henkilöstöä judoliitossa on 7 ja lisäksi erilaisissa työryhmissä on mukana noin 30 henkilöä. Judoliiton yhtenä tärkeimpänä tehtävänä on judoseurojen toiminnan tukeminen. Judoliiton 2013-2020 strategian kulmakiviä ovat mm. hyvät seurat ja alueellinen yhteistyö.

Miksi liittyä mukaan verkostoon?

• Ongelma 1: Judoseurat painivat samankaltaisten haasteiden äärellä: välimatkat ovat Suomessa pitkät, vapaaehtoisten saaminen mukaan on haastavaa ja harrastusmahdollisuuksia mistä valita on paljon.
  • Ratkaisu: Judoseurojen verkostossa seurat jakavat toisilleen hyviksi havaittuja toimintatapoja ja Judoliitto tuo asiantuntemustaan seurojen avuksi.
  • Ongelma 2: Judoliitto ei ymmärrä seurojen tarpeita.
  • Ratkaisu: Seuraverkosto parantaa Judoliiton ja seurojen välistä vuorovaikutusta ja tarpeiden tunnistamista.
  • Ongelma 3: Tieto ei tavoita judoseuraa ja yksittäistä judokaa.
  • Ratkaisu: Judoliiton tehtävä on etsiä informaation tulvasta judoseuraa koskettavat tiedot ja välittää ne eteenpäin seuralle. Tiedon välitys helpottuu seuraverkoston avulla.

Mitä verkostossa toimiminen vaatii?

Judoseura nimeää yhden tai useamman edustajansa seuraverkostoon. Edustajan tulee olla henkilö, joka tietää oman judoseuransa toiminnasta riittävästi pystyäkseen tunnistamaan seuratoiminnan haasteita ja jakamaan hyviä käytäntöjä eteenpäin. Seuran nimeämällä henkilöllä tulee olla käytettävissään tietokone ja siinä mielellään kamera.

Seuraverkosto kokoontuu noin neljä kertaa vuodessa virtuaalisesti, mahdollisesti myös kasvotusten esimerkiksi Seuratoimijapäivällä tai SM-kisojen yhteydessä. Kokoontumisten välissä käydään keskustelua chatissa.

Seuraverkosto muodostuu judoseurojen edustajista ympäri Suomea. Jotta verkosto toimisi parhaalla mahdollisella tavalla tulisi siihen nimetyn henkilön sitoutua osallistumaan kokoontumisiin.

Seuraverkoston ensimmäinen kokoontuminen on 9.5.2019 klo 18:00-20:00.

Kuinka ilmoitan judoseurani seuraverkostoon?

1. Selvitä kuka seurastasi on kiinnostunut liittymään seuraverkostoon.

2. Ilmoita seurasi edustajan nimi, sähköposti, puhelinnumero ja tehtävä seurassa sähköpostilla Katri Forsselille 30.4.2019 mennessä. Katri on suoraan yhteydessä tähän henkilöön.

3. Kerro muillekin seuroille, että olette mukana verkostossa jakamalla tämä uutinen seuran sivuilla sosiaalisessa mediassa ja merkitsemällä julkaisuun hastag: #judoseuraverkosto

Lisätiedot Koulutus- ja nuorisopäällikkö Katri Forssellilta

(katri.forssell@judolitto.fi, 050-3226090)