Urheilijasta valmentajaksi -koulutus (URVA) ja Valmentajan ammattitutkinto (VAT)

Keväällä 2016 käynnistyvät jälleen 3.- ja 4. tason valmentajakoulutukset URVA ja VAT. Koulutukset ovat monilajisia ja koostuvat lähijaksoista sekä etäopiskelusta. URVA-koulutus järjestetään Varalan Urheiluopistolla ja VAT-koulutukset (kaksi erillistä tammikuussa alkavaa koulutusta) Liikuntakeskus Pajulahdessa sekä Varalassa.

URVA-koulutus on suunnattu kilpaurheilutaustan omaaville henkilöille ja sijoittuu Judoliiton koulutusjärjestelmässä tasolle 3. Koulutuksen kesto on puoli vuotta ja mukaan valitaan hakemusten perusteella 15-20 eri lajien urheilijaa. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 18.12.2015. Lisätietoa osoitteessa http://www.suomenvalmentajat.fi/koulutukset-ja-tapahtumat/urheilijasta-valmentajaksi/ tai Suomen valmentajien Erik Piispalta (erik.piispa@suomenvalmentajat.fi, Puh. 045 638 4772)

VAT-koulutus kuuluu ammattitutkintona Judoliiton koulutusjärjestelmän tasolle 4. Koulutukseen hakeutuvilta edellytetään työn tai harrastusten kautta saatua alan työkokemusta ja vähintään 2. tason lajiliiton valmentajakoulutusta tai muuta vastaavaa tai ylempää koulutusta ja osaamista, kuten esimerkiksi Urheilijasta Valmentajaksi (URVA) koulutus, 3. tason judovalmentajan koulutus tai Liikunnanohjauksen Perustutkinto (LPT), jossa on suoritettu valmennuksen valinnaiset opinnot. Liikunta-alan ohjaus- ja valmennuskokemus, työsuhde liittyen valmennukseen sekä alan työpaikka esim. urheiluseurassa katsotaan hakijalle eduksi. Lajiliiton suositus on edellytys koulutukseen pääsylle.

Viimeinen ilmoittautumispäivä Pajulahden VAT-koulutukseen on 31.10.2015. ja Varalan VAT-koulutukseen 4.12.2015. Lisätietoa Pajulahden ja Varalan nettisivuilta:

Pajulahti: http://www.pajulahti.com/valmennuskeskus/valmentajakoulutus/valmentajan-ammattitutkinto-vat/

Varala: http://www.varala.fi/koulutus/valmentajan_ammattitutkinto

Tietoa Judoliiton koulutusjärjestelmästä löydät koulutuksen sivuilta http://www.judoliitto.fi/judoliitto/koulutus/koulutusjarjestelma/