Upeita suorituksia liittograduoinnissa Kajaanissa tänään

Kajaanissa järjestettiin tänään toinen liittograduointi, jossa suoritettiin 2 uutta 3.dania, Jari Metso, Hauve-kan, Haukipudas ja Mika Haapalainen Oulun Judokerho. 4 uutta 2.dania sekä 9 uutta 1.dan suoritusta

Judoliiton varapuheenjohtaja Ismo Seppänen oli tarkkailemasssa suorituksia ja kuvasi päivän saldoa erinomaiseksi. Ismo totesi graduointien kehittyneen koko 2000-luvun ja tänään Kajaanissa nähtiin todellisia huippusuorituksia. Kolme vuotta sitten Rovaniemellä pidettiin ensimmäinen liittograduointi pääkaupunkiseudun ulkopuolella vuosikymmeniin ja nyt siitä on päätetty tehdä tapa. Seuraava vastaava liittograduointi tulee olemaan 2015 Oulussa. Veijo Saarinen, Pohjois-Suomen Judon Grand Old Man oli tyytyväinen tasoon ja tuki Seppäsen näkemystä tason noususta. Täällä Kajaanissa toteutimme avoimet ovet politiikkaa kuten myös kolme vuotta sitten Rovaniemellä, sanoo Veijo, kokemukset tästä ovat vain positiivisia. Avoimet ovet tarkoittaa tässä yhteydessä, että suoritukset olivat vapaasti judokoiden seurattavissa. Tilaisuuden arvokkuus säilyi hyvin, sillä katsojat ohjeistettiin ennakkon antamaan rauha suorituksille. Varsinainen syy hiljenemiseen oli suoritusten taso, joka veti katsojatkin mykäksi ihailusta.  Graduoijina toimivat Veijo Saarinen 5.dan, Harry Halttu 5.dan, Seppo Kontio 5.dan ja Arttu Laitinen 4.dan.  Ohessa kunniataulukko upeista suorituksista ja suorittajista aurinkoisesta Kajaanista.

Kajaani liittograduointi 12.05.2012

3.dan