Tuomareiden kotimaan päivärahaan muutoksia 1.9.2015 alkaen

Judoliiton hallitus on kokouksessaan 1.3.2015 päättänyt hyväksyä Tuomarikomission esityksen tuomareiden kotimaan päivärahan maksamisesta Verohallinnon maksimin mukaisesti. Hallitus on päättänyt, että kotimaan päivärahan muutos astuu voimaan syyskauden alusta, jolloin siitä myös tiedotetaan.

Perusteluna kotimaan päivärahan nostolle on ollut etenkin viime vuosina vaivannut tuomaripula sekä vuosittain vähenevä tuomareiden määrä. Vuoden 2014 aikana voimassa olevien tuomarilisenssien määrä väheni tasaisesti kaikissa lisenssiryhmissä yhteensä 27 lisenssillä. Etenkin suurimpiin kilpailuihin kisajärjestäjien on ollut vaikea saada tuomareita ja joitakin kilpailuja on jouduttu käymään kilpailumääräysten vastaisesti vajaalla tuomarimäärällä.

Päivärahan noston tavoitteena on saada tuomareita myös ajallisesti pidempiin kilpailuihin, tehdä tuomaroinnista taloudellisesti kannattavampaa ja motivoivampaa erityisesti nuorille tuomareille.

Verohallinnon kotimaan päivärahan maksimimäärä on vuonna 2015:
osapäiväraha 18 euroa (matka yli 6 tuntia)
kokopäiväraha 40 euroa (matka yli 10 tuntia)

Kilometrikorvauksen suuruus säilyy ennallaan.

Liitteenä uusi tuomareiden matkalaskulomake (käyttöön 1.9.2015 alkaen).

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Miikka Neuvonen, miikka.neuvonen@judoliitto.fi