Tule mukaan judon harrastusryhmiin - Syksyn kurssitarjonta on avattu judoseuroissa

Judo kehittää ketteryyttä, tasapainoa ja kehonhallintaa kaikenikäisillä harrastajilla. Judo on kamppailulaji, joka on kehitetty huomioiden turvallisuus ja itsensä kehittäminen.

Judoseurat tarjoavat monenlaista yhteistä tekemistä lajin äärellä niin lapsille kuin aikuisillekin jokaisen kuntotaso huomioiden. Voit käydä tutustumassa judoseurojen tarjontaan judonäytöksissä syksyn alkaessa tai vierailla judoharjoituksissa. Aluksi riittää joustava asu, pyyhe ja avoin mieli. Saat tarkemmat ilmoittautumisohjeet suoraan valitsemastasi judoseurasta.

Oppimisen iloa, oivalluksia ja turvallista kaatumista

Alun perin japanilainen, vanhoihin samurai-tekniikoihin perustuva judo on maailman laajimmalle levinnyt olympialaji. Liikunnan ja urheilun lisäksi judoon liittyy vahva itsensä kehittämisen ja oppimisen näkökulma. Judossa opitaan arvostamaan ja kunnioittamaan toisia sekä toimimaan ryhmässä. Usein vanhemmat toteavat lapsensa rauhoittuneen judossa opittujen taitojen avulla ja saaneen lisää itsevarmuutta ja rohkeutta. Judossa jokainen on hyväksytty sellaisena kuin on. Harjoitukset sovelletaan aina osallistujien mukaan ja seuroissa on harjoitusryhmiä aloittelijoista kilparyhmiin sekä aikuisille kuntojudoa. Judoa voi harjoittaa myös ilman heittoja, mutta lajia harjoittaessa kehittyy myös taitosi kaatua oikein, mistä on hyötyä talven jäätiköillä. Judoa voi harrastaa läpi elämän taaperoikäisestä seniori-ikäiseen. Laji kiehtoo kansainvälisyydellään, jatkuvilla koulutus- ja oppimismahdollisuuksillaan sekä yhteisöllisyydellä. Vaikka ei olisi yhteistä puhuttua kieltä, niin judon liikekieli yhdistää erilaiset ihmiset - paljain jaloin tatamilla.

Lue lisää judosta: www.judo.fi.

Suomessa on yli 100 aktiivista judoseuraa. Voit käydä etsimässä lähimmän harjoitussalisi täältä => Mukaan Judoon