Toisen asteen urheiluoppilaitoksien yhteishaku 2021

Toisen asteen urheiluoppilaitoksiin haetaan kevään yhteishaussa 23.2.-23.3.2021.

Yhteishaku alkaa 23.2.2021 ja päättyy 23.3.2021 klo 15. Haku tapahtuu sähköisesti osoitteessa opintopolku.fi. Myös tarkemmat hakuohjeet löytyvät sivustolta.

Judoa ja opiskelua Helsingissä

Judoliitto on keskittämässä valmennustoimintansa Helsinkiin ja sinne syksyllä 2021 avautuvaan Urhea-kampukselle. Samassa yhteydessä toimiva Mäkelänrinteen Urheilulukio tarjoaa hyvät olosuhteet yhdistää tavoitteellinen urheilu ja lukio-opiskelu.

Mäkelänrinteen Urheilulukio on syksystä 2021 alkaen osa Urhea-kampusta ja Olympiavalmennuskeskus Helsinkiä. Märsky on kiinteä osa Pääkaupunkiseudun urheiluakatemiaa Urheaa tehden yhteistyötä Judoliiton ja Olympiakomitean sekä pääkaupunkiseudun oppilaitosten kanssa.

Märskyn koulun välittömään yhteyteen valmistuu urheilijoiden asuintalo syksyllä 2021. Talo on tarkoitettu opiskeleville urheiljoille ja siinä on 176 vuodepaikkaa. Urhea-säätiö tulee avaamaan
asuntojen vuokrauksen helmikuussa 2021, jolloin julkistetaan myös asukasvalinnan kriteerit.

Lisäksi kesällä 2021 pk-seudun akatemiaurheilijoiden käyttöön tulee Urhea-halli, jossa sijaitsee niin judon lajiharjoittelupaikka kuin oheisharjoitteluun suuret voima- ja yleisharjoittelutilat sekä fysioterapia- ja kuntoutustilat, urheilulääkäri- ja testausasema.

Lisätiedot Märskyn esitteestä.

Muina pk-seudun opiskeluvaihtoehtoina on mm. Perho Liiketalousopiston urheilumerkonomin opinnot.

Tietoa Pääkaupunkiseudun urheiluakatemiasta Urheasta.

Lisätiedot: Markus Pekkola, alle 21-vuotiaiden nuorten olympiavalmentaja/Mäkelänrinteen Urheilulukion judovalmentaja, 040-520 5486, markus.pekkola@judoliitto.fi

Urheiluoppilaitoshaku

Urheiluoppilaitokseen haettaessa urheilijan tulee lisäksi toimittaa Urheiluoppilaitosten hakulomake 2021 yhteishaun päättymiseen mennessä haettavaan urheiluoppilaitokseen.

Ammatillisiin urheiluoppilaitoksiin voi hakea myös jatkuvan haun menettelyllä, joka toimii koko lukuvuoden ajan.

Lisätiedot muista urheiluoppilaitoksista voit lukea täältä.

HUOM! Varmista aina hakuohjeet, aikataulu, mahdollinen oppilaitoksen oma hakulomake ja vaadittavat liitteet oppilaitoksen verkkosivuilta tai ota tarvittaessa yhteys oppilaitoksen urheilukoordinaattoriin. Huomioithan myös, että urheiluoppilaitoksen hakulomakkeeseen tarvitaan valmentajan ja/tai seuran lausunto (Hakulomake urheiluoppilaitokseen 2021, sivu 2(2)).

Ladattavat tiedostot:

Valmennuspäällikkö