Toisen asteen urheiluoppilaitoksien yhteishaku 2019

Toisen asteen yhteishaku käynnistyy 19.2.2019 ja jatkuu 12.3.2019 asti. Judokoille parhaat mahdollisuudet opiskelun ja urheilun yhdistämiseen löytyvät Tampereelta, Helsingistä sekä Lahden seudulta. Kaikilla paikkakunnilla urheilun ja opiskelun yhdistämisen tukena on paikallinen Urheiluakatemiaverkosto ja lajivalmennuksesta vastaavat judon ammattivalmentajan tutkinnon suorittaneet valmentajat.

Lisätietoa eri paikkakuntien mahdollisuuksista alla:

Tampereen Urheiluakatemia

Tampereella Sammon keskuslukion urheilulinja ja Tampereen seudun ammattiopisto Tredu ovat Suomen Olympiakomitean huippu-urheiluverkostoon kuuluvia virallisia urheiluoppilaitoksia, joilla on opetusministeriön myöntämä urheilijakoulutuksen erityinen tehtävä. Lisäksi Varalan Urheiluopistossa on mahdollista opiskella liikunnanohjauksen perustutkinto samaan aikaan urheillen.

Yhteishaussa on huipulle tähtäävillä urheilijoilla mahdollisuus hakea paikkaa lukio- ja ammatillisen opiskelun urheiluohjelmiin Tampereelle. Olympiakomitean hyväksymät Tampereen urheiluakatemian ammattivalmentajat valmentavat lajiharjoituksissamme lahjakkaista urheilijoista koostuvia harjoitusryhmiä ja tekevät säännöllistä yhteistyötä seuravalmentajien kanssa. Laajasta asiantuntijapalveluverkostosta vastaa Tampereen urheiluakatemia

Lisätietoja hakumenettelystä Tampereen oppilaitosten nettisivuilta täältä.

Sammon keskuslukio

Tietoa Tampereen Urheiluakatemiasta täältä.

Yhteyshenkilöt:

Tampereen Urheiluakatemian koordinaattori Petteri Luukkainen / petteri.luukkainen@varala.fi

Tampereen akatemiavalmentaja, nuorten olympiavalmentaja ja U18 -joukkueen maajoukkuevalmentaja Otto Favén: 050-4611148, otto.faven@judoliitto.fi

Sammon lukion Urheilukoordinaattori Heikki Kosonen: 040 801 6960, heikki.kosonen@tampere.fi

Urheilukoordinaattori Juha Hämäläinen, Tredu: 050 3030 776, juha.hamalainen@tampere.fi

Helsinki/Urhea

Mäkelänrinteen Urheilulukio täältä

Perho Liiketalousopiston urheilumerkonomin opinnot täältä.

Tietoa Pääkaupunkiseudun urheiluakateamiasta Urheasta.

Yhteyshenkilö:

Akatemiavalmentaja ja alle 21-vuotiaiden nuorten olympiavalmentaja Antti Renko: 050-3505152 / antti.renko@udoliitto.fi

Päijät-Hämeen Urheiluakatemia

Päijät-Hämeen Urheiluakatemia yhteistyössä alueen oppilaitosten kanssa tarjoaa hyvät mahdollisuudet tavoitteellisen judoharjoittelun ja opiskelun yhdistämiseen.

Lahden alueella lukio-opiskelu onnistuu mm. Lahden lyseossa ja ammatilliset opinnot Liikuntakeskus Pajulahdessa tai Koulutuskeskus Salpauksessa.

Lisätietoja:

Lahden lyseo

Liikuntakeskus Pajulahti

Koulutuskeskus Salpaus

Lisätietoja Päijät-Hämeen Urheiluakatemiasta täältä.

Yhteyshenkilöt:

alueen valmennuksen koordinoija: vt. valmennuspäällikkö Mika Mukkula / mika.mukkula@judoliitto.fi

Päijät-Hämeen urheiluakatemian toiminnanjohtaja Johanna Ylinen +358 44 763 8444 / johanna.ylinen@phura.fi