Tikkurilan Judokat kisaa 10 000 euron Pohjola-palkinnosta

Pohjola-pääpalkintoa sekä pääsyä kolmen parhaan joukkoon ja Suomen Urheilugaalaan tavoittelee kuusi urheiluseuraa: Tikkurilan Judokat, Leppävirran Viri, Hämeenlinnan Jalkapalloseura, Vehkalahden Veikot, Keravan Naisvoimistelijat ja Ilves Tampereelta. Ehdokasseurat esitellään loka-marraskuussa YLE TV2:n SISU -ohjelmassa 9.10. alkaen.

Seurat ovat valikoituneet 259 hakemuksen lähettäneen seuran joukosta SLU-alueiden, SLU:n ja Pohjola-SLU johtoryhmän tekemissä arvioinneissa. Yleisö pääsee äänestämään kuudesta seurasta kolme, joista Suomen Urheilugaalan Suuri palkintoraati valitsee 10 000 euron arvoisen Pohjola-pääpalkinnon voittajan. Kaksi muuta finalistia palkitaan 2 500 euron palkinnoilla. Pohjola-pääpalkinto jaetaan Suomen Urheilugaalassa 16.1.2012.

Pohjola-palkinto myönnetään seuralle, jossa on aktiivista, avointa ja laadukasta toimintaa, innostava ilmapiiri sekä hyvä tekemisen meininki ja seurassa toimitaan Reilun Pelin edellyttämällä tavalla. Tänä vuonna valinnassa painotetaan erityisesti sitä, miten seurassa huomioidaan ja ylläpidetään aktiivista vapaaehtoistoimintaa.

Pohjola-palkinto Hyvälle Seuralle on tunnustuspalkinto moniarvoiselle ja laadukkaalle seuratyölle. Palkinnolla halutaan kannustaa niitä yli miljoonaa suomalaista, jotka tekevät työtä urheiluseuroissa.

Yleisöäänestysaika on 20.11.–27.11.2011. Äänestys tapahtuu osoitteessa www.suomenurheilugaala.fi.

Sisu - tarinoita urheilusta, TV2
su 9.10. Hämeenlinnan Jalkapalloseura
su 16.10. Vehkalahden Veikot
su 23.10. Leppävirran Viri
su 6.11. Tampereen Ilves
su 13.11. Keravan Naisvoimistelijat
su 20.11. Tikkurilan Judokat

SISU -ohjelmat ja seuraesittelyt ovat esittämisen jälkeen nähtävillä myös YLE Areenassa. Katso 9.10. esitetty SISU -ohjelma YLE Areenasta täällä. Seuraava jakso esitetään 16.10.

Katso lisätietoja Pohjola-palkinnosta ja kuuden ehdokasseuran esittelyt SLU:n nettisivuilta täältä.