Suomisportin käyttöönoton valmistelut alkavat

Judoliittoa ja sen jäsenseuroja vuosia palvellut Sporttirekisteri poistuu käytöstä vuoden 2017 aikana ja Judoliitto siirtyy käyttämään uutta urheilujärjestöjen yhteistä Suomisport -digipalvelua jäsentietojen hallinnointiin ja jäsenmaksujen rahaliikenteeseen. Uudistus toteutetaan jäsenyyskauden taitteessa elokuun vaihtuessa syyskuuksi.

Helpotusta judoseuran jäsenmaksujen hoitamiseen

Suomisport tuo uutuutena judoseurojen käyttöön Maksuturvan maksutoiminnot (pankki- ja luottokorttimaksupainikkeet), jotka mahdollistavat seurojen jäsenmaksujen keräämisen ilman erillistä laskuttamista. Näin seuroilta poistuu merkittävä määrä laskuttamisesta aiheutuvaa työtä. Samalla seuroille syntyy harrastajien itse ylläpitämä ajan tasainen jäsenrekisteri. Jäsenmaksunsa maksaneet judokat saavat Suomisportista kännykkäapplikaation, josta näkee aina rekisteriin tallentuneet ajantasaiset omat tietonsa ja jolla voi myös tarvittaessa todistaa maksetun jäsenmaksun. Tämä kaikki tarjotaan jäsenseuroille veloituksetta.

Jotta Maksuturvan maksutoiminnot saadaan seuroille toimimaan niin, että jäsenmaksut välittyvät seuran tilille, Judoliitto kerää jäsenseuroiltaan kesän aikana muutamia perustietoja. Seurat ovat kiitettävästi toimittaneet itsestään tietoja Judoliitolle vuosittain vuosi-ilmoituksella, joten tietojen keruussa on lähinnä tietojen täydentämisestä.

Mitä seuran kannattaa tehdä jo nyt?

Jos seuralta on unohtunut päivittää seuran nimenkirjoittajien ja hallituksen jäsenten tiedot yhdistysrekisteriin, nyt ne on syytä päivittää.  Seuran tiedot voi päivittää yhdistysrekisterin sähköisessä palvelussa, johon pääset klikkaamalla tästä.

Suomisport –palvelun käyttöönotto edellyttää, että seuran tiedot yhdistysrekisterissä ovat ajan tasalla.

Mitä judoka voi tehdä jo nyt?

Judoka voi rekisteröityä Suomisporttiin jo nyt osoitteessa www.suomisport.fi . Suomisportiin rekisteröityminen ei maksa mitään. Rekisteröityminen ja myöhempi uudelleen sisään kirjautuminen tehdään kätevästi kertakirjautumiskoodilla käyttäen omaa puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta eli mitään käyttäjätunnuksia tai salasanoja sinun ei tarvitse muistaa. Rekisteröidyttyäsi Suomisportiin voit ottaa tuntumaa palveluun ostamatta minkään liiton lisenssiä.