Suomen ryhmä Judo for Peace -ohjelmaan

Suomesta lähtee Maltalle kesällä 6 hengen ryhmä osallistumaan Judo for Peace -seminaariin.

Vuosittain EU:ssa toteutetaan eri toimijoiden tekemänä tuhansia projekteja ”Youth in Action” –ohjelmassa. Ohjelma aktivoi nuoria mm. toimimaan yhdessä, liikkumaan EU:n alueella ja kokemaan EU-kansalaisuutta.

Judo for Peace -projekti on osa Youth in Action –ohjelmaa. Judo for Peace on Euroopan Judounionin ja Maltan Judoliiton suunnittelema projekti, johon on saatu rahoitusta EU:lta. Projektin teemana on monimuotoisuus ja mukaan ottaminen (englanniksi Promoting Social inclusion and diversity) ja tässä projektissa halutaan näyttää että judon arvomaailma on hyvä työkalu paremman ja oikeudenmukaisemman maailman rakentamiseen.

Projektin näkyvin osuus on Maltalla 28.7.-7.8.2014 järjestettävä nuorison tapaaminen, jossa käsitellään judoa mm. kehittymisen, ongelmatilanteiden hallinnan, ihmisoikeuksien ja vapaaehtoistyön näkökulmasta.

Suomen Judoliitto on yksi kahdestatoista mukaan valitusta kansallisesta judoliitosta, ja Suomesta Maltalle lähtee kuuden hengen ryhmä. Projektissa on ryhmälle asetettu tietyt kriteerit jäsenten iän ja ryhmän sukupuolijakauman suhteen. Lisäksi valinnasta Suomessa vastannut ryhmä halusi että ryhmässä on erilaisella judotaustalla olevia henkilöitä ja ryhmän jäsenet edustavat judoseuroja ympäri Suomen.

Ryhmänjohtaja, Nina Luukkainen, 2.dan, 28 vuotta, Tampereen Judo
Ryhmä: