Kuva viime viikonlopulta Jaakko Allin voittaessa finaalin Tampereella ja päävalmentaja Pascal Tayotin riemuitessa taustalla. Kuva Aliisa Piirla.

Suomelta sisukas joukkue Tallinnan Euroopan Openiin

Suomen joukkue lähtee hakemaan mitaleita Tallinnan Euroopan Openiin tänä viikonloppuna 27.-28.9.2014. Kovimmat odotukset kohdistuvat Tampereella viime viikonloppuna hienosti sarjavoittoihin otelleisiin Eetu Laamaseen (-73kg) ja Jaakko Alliin (-90kg). Myös naisissa tiukan finaalin hävinnyt Katri Kakko alle 52-kiloisissa lähtee hakemaan menestykselleen jatkoa.

Tuomareita kisoissa edustaa Veli-Matti Karinkanta (IJF A) sekä Merja Hakamäki (IJF B). Lääkärinä toimii ex-kilpajudoka Rauno Elokiuru ja matkaan lähtee myös Olympiakomitean lajiryhmävastaava Pasi Sarkkinen (mm. painin entinen päävalmentaja). Matkanjohtajana toimii Markus Pekkola ja toisena koutsina häärii Jaakko Saari.

Ottelut alkavat lauantaina ja sunnuntaina klo 10.00 ja finaalit klo 16.00. Voit seurata otteluita Euroopan Judoliiton sivuilta tästä.

Suomen joukkue kokonaisuudessaan tässä alla:

-60 kg Tommi Valtonen, Otto Koponen

-66kg Ville Kiljander