Suomeen ja Tikkurilan Judokoille myönnettiin alle 18-vuotiaiden Euroopan mestaruuskilpailut 2016

Euroopan Judo Unionin vuosikokouksessa Kroatian Zagrebissa julkaistiin vuosien 2015 ja 2016 eri ikäluokkien EM-kisaisännät. Suomen Judoliitto ja Tikkurilan Judokat saivat kunnian järjestää vuoden 2016 alle 18-vuotiaiden EM-kisat Vantaalla kesäkuun lopulla.

Noin kuuden kuukauden uurastus tuotti ansaitsemansa palkinnon lauantaina, kun EJU:n varapuheenjohtaja Michal Vachun julkaisi Vantaan saavan järjestelyoikeuden alle 18-vuotiaiden EM-kisoille 2016.

Kaksi viikkoa sitten suomalaisdelegaatio esitteli hakemustaan Euroopan judopäättäjille Puolan Wroclawissa alle 23-vuotiaiden EM-kilpailuiden yhteydessä. Hakukomitean puheenjohtaja Erkki Kokkoselle sekä liiton vt. toiminnanjohtaja Miikka Neuvoselle sateli kiitosta hyvästä ja asiantuntevasti tehdystä hakemuksesta.

Vantaan kaupunki on ollut alusta asti vahvasti mukana tukemassa hakemuksen onnistumista ja Vantaan kaupunkikulttuuripäällikkö Lea Rahkola-Kauranen oli myös Puolassa mukana.

Zagrebissa Suomen Judoliittoa edustavat puheenjohtaja Esa Niemi ja vt.toiminnanjohtaja Neuvonen. Esa Niemi kommentoi valintaa tuoreeltaan: "On upeaa huomata kovan työn palkittavan. Samalla tämä on osoitus liiton strategian onnistumisesta eli saada kansainvälisiä arvokilpailuja Suomeen. Meidän delegaatiomme teki erinomaista ja pyyteetöntä työtä valmisteluissa ja Suomen esitys sai täällä Zagrebissa loistavan vastaanoton."

Myöhemmin tänään Niemi ja Neuvonen esittelevät Itämeren alueen maiden judopäättäjille Baltic Sea Open -kilpailua, joka järjestetään Orimattilassa 6.-8.3.2015.