Seuratuen haku päättyy 14.12! Lue miten Tikkurilan Judokat hyödynsivät tukea

Haluaisitteko lisätä lasten ja nuorten harrastajamäärää seurassa tai ehkäistä liikunnasta luopumista eli drop outia pitämällä nuoret mukana seuran toiminnassa? Näetkö tärkeäksi edistää liikunnallisen elämäntavan omaksumista ohjatun seuratoiminnan kautta tai edistää koulupäivän yhteydessä tapahtuvaa liikuntaa seuratoiminnan avulla?

Opetus- ja kulttuuriministeriö jakaa seuratoiminnan kehittämistukea 4,0 miljoonaa euroa. Avustuksen tavoitteena on lisätä lasten ja nuorten liikunnan harrastamista sekä monipuolistaa organisoidun liikunnan harrastusmahdollisuuksia. Seuratuen haku päättyy Suomisportissa 14.12. klo 16.15. Ennen haun aukeamista seuran tulee Suomisportissa tuen hakijaksi. Kirjautuminen tehdään osoitteessa https://tukihaku.suomisport.fi/. Älä jätä hakua viimeiseen päivään! Lue lisää täältä.

Tikkurilan Judokat haluavat kertoille seuroille kuinka he hyödynsivät heille myönnettyä seuratukirahaa 2015-2017.

Tavoitteena oli neljän eri projektin avulla

• seuran toiminnan monipuolistaminen
  • jäsenmäärän kasvattaminen + 25 % hankkeen aikana (2 vuotta)
  • tavoitteena judoryhmien määrän lisääntyminen 20 -> + 25 %
  • tuntipalkkaisten ohjaajien lukumäärän kasvu kymmeneen ohjaajaan ja/tai valmentajaan
  • tatamiajan lisääminen 25 %

Kaikissa projekteissa matala kynnys toteutettiin siten, että

• Harjoitukset tuotiin lähelle harrastajaa
  • Harjoitusaikavaihtoehtoja laajennettiin päiväaikoihin
  • Tutustumisjakson aikana pystyi lainaamaan judopuvun
  • Tutustumisjakso oli normaalia peruskurssia lyhempi ja edullisempi

Projektit, jotka hankerahalla totetuettiin olivat

1. Judoesittelytunnit koulujen liikuntatunneilla
  2. Judoa lähiöihin
  3. Judoa työpaikoilla
  4. Perheleiri

"Opimme hankkeiden aikana paljon judotuntijen järjestämisestä eri organisaatioissa ja seuramme tunnettavuus kasvoi merkittävästi toiminta-alueellamme. Järjestämme edelleen mm. judotunteja kouluissa ja käymme työpaikoilla järjestämässä esim. kaatumiskoulutusta. Saan säännöllisesti yhteydenottoja alkavista judokursseista vanhemmilta, joiden lapsia olemme liikuttaneet kouluissa." kertoo Tikkurilan Judokoiden toiminnanjohtaja Juha Turunen tyytyväisenä.