Satu Lehikoinen viides Tallinnan olympiakarsintaturnauksessa

Satu Lehikoinen sijoittui parhaan suomalaisena Tallinnan olympiakarsintaturnauksen viidenneksi. Eetu Laaman ylsi yhteen otteluvoittoon ja jaettuu 16. sijaan.

Alle 57-kiloisissa otellut Satu Lehikoinen voitti avausvastustajansa Israelin Noa Snirin varoituksella. Toisessa ottelussaan Lehikoinen voitti Iso-Britannian Connie Ramsayn niin ikään varoituksella.

Paikasta loppuotteluun Lehikoinen kamppaili Valko-Venäjän Anastasia Arkhipavaa vastaan häviten viiden pisteen suorituksella. Tie jatkui pronssiotteluunVenäjän Anastasia Konkinaa vastaan. Konkina vei ottelun seitsemän ja kymmenen pisteen suorituksillaan. Näin Lehikoisen sijoitukseksi tuli viides sija.

Alle 73-kiloisissa Eetu Laamanen aloitti pirteästi ottaen 10-0 avausvoiton Valko-Venäjän Tsimur Hasymausta. Toisessa ottelussaan Laamanen kohtasi Italian Andrea Regisin. Ottelu eteni puoliväliin asti tasaisena. Ottelun loppupuoliskolla Regis teki Laamasesta viiden pisteen suorituken jalkaheitolla. Ottelu päättyi Regisin tiukkaan sidontaan. Loppuotteluun edennyt Regis on Kansainvälisen Judoliiton rankingissa sarjassaan 45. sijalla.

Alle 57-kiloisissa Anni Ikälän avausottelu Sveitsin Larissa Csataria vastaan eteni pisteettömänä jatkoajalle. Jatkoajan alussa Ikälä hyökkäsi aktiivisesti ja Csataria pääsi ottamaan Ikälästä voittoon tarvittavan pistesuorituksen vastaheitolla.

Alle 52-kiloisissa Tea Laakkonen hävisi avausottelunsa käsilukolla 0-10 Venäjän Anastasia Polikarpovalle. Saman sarjan Katri Kakko hävisi ensin Hollannin Birgit Entelle 0-10. Kakko pääsi vielä tavoittelemaan pronssia keräilyjen kautta, mutta Venäjän Antonina Tovstetskaya vei voiton jatkoajalla.

Alle 60-kiloisissa Tommi Valtonen karsiutui avausottelustaan Venäjän Lechi Edieviä vastaan 0-10. Samassa sarjassa Otto Koposen tie nousi pystyy tappiolla varoituksin avausottelussa Liettuan Andrej Klokovia vastaan. Alle 66-kiloisissa Ville Kiljander hävisi avausottelunsa Viron Tevol Tammille 0-10.

Turnaus jatkuu sunnuntaina raskaimmilla painoluokilla. Suomalaisista mukana miesten alle 81-kiloisissa Antti Virta, Klaus Verlin, Petteri Sulander sekä alle 90-kiloisissa Lalli Nuorteva, Jaakko Alli ja Samuli Viitanen.

Turnauksen tulospalvelua ja nettistreamia saatavilla Euroopan liiton sivujen kautta osoitteessa www.eju.net.

Turnauksen kuvatunnelmia Judoliiton Instagramissa klikkaamalla tästä.

Kannustushuudot Suomen joukkueelle Twitterisstä tai Facebookissa, jos en ole paikalle päässyt.