Samurai-Cupit uudistuvat vuodelle 2014

Vuodelle 2014 voimaan tulevissa kilpailumääräyksissä Samurai Cupista avataan 2 kilpailua alle 15-vuotiaiden ikäluokalle. Kaksi Samurai-cupia on tarjolla alle 21-vuotiaille ja kaikki 4 kilpailua edelleen alle 18-vuotiaiden ikäluokalle.

Suomen Judoliiton valiokilpailu Samurai Cup on uudistunut vuodelle 2014 ja nyt kilpailu järjestetään myös alle 15-vuotiaiden ikäluokalle. Samurai Cup on liiton valiokilpailu ja sitä koskevat arvo- ja valiokilpailujen säännöt.

Judoliiton hallitus myöntää osakilpailun sitä hakeneelle seuralle ja tänä vuonna osakilpailut käydään kevään osalta 18.1 Orimattilassa (Alle 18-vuotiaat/Alle 21-vuotiaat) ja 29.3 Lahdessa (Alle 15-vuotiaat/Alle 18-vuotiaat), sekä syksyn osakilpailut 13.9 Nummelassa (Alle 18-vuotiaat/Alle 21-vuotiaat) ja 11.10 Keravalla (Alle 18-vuotiaat/Alle 15-vuotiaat). Jokaisessa osakilpailussa jaetaan mitalit, sekä kauden päätteeksi palkitaan kaikkien painoluokkien parhaat.

Samurai Cupiin on osallistumisvelvollisuus kaikilla liiton valmennusryhmiin kuuluvilla tai niihin haluaville.

Ilmoittautuminen Samurai Cupiin tapahtuu jatkossa kilpailun omilla kotisivuilla liiton etusivun tai järjestävän seuran sivujen kautta, minne kootaan kaikki kilpailuun liittyvä materiaali tulospalvelusta valokuviin. Jokaiseen kilpailuun osallistutaan erikseen ja ylimääräisiä poikkeuslupia ei kilpailuun myönnetä.

Valmennusleirit alle 15-vuotiaille 2014

Judoliiton strategian mukaista valmennusta alle 15-vuotiaiden ikäluokalle lisätään vuonna 2014. Alle 15- vuotiaille järjestetään vuoden 2014 Samurai Cupien lisäksi kaksi valmennusleiriä. Leirit on tarkoitettu kaikille alle 15-vuotiaiden ikäluokkaan kuuluville, jotka haluavat tehostaa harjoitteluaan tai tähtäävät liiton alle 18-vuotiaiden maajoukkueeseen 2015-2017. Kevään leiri järjestetään 14.-15.3 Orimattilassa. Leirien päävalmentajana ja suunnittelijana toimii liittovalmentaja Manne Isoranta. Leireihin sisältyy aina ruokailut ja majoitus ja niiden hinnat tullaan pitämään mahdollisimman edullisina.

Leireillä tutustutaan liittovalmennukseen ja siihen miten eri-ikäisenä tulee harjoitella, ruokailla yms. sekä tietysti harjoitellaan tehokkaasti.

Leirejä on tarkoitus jatkaa tulevina vuosina ja uusia järjestäjiä kaivataan.

Vuoden 2014 Samurai-Cupit

Samurai-Cup I. U21- ja U18-nuoret, 18.1.2014 Orimattila
Samurai-Cup II. U18- ja U15-nuoret,
Samurai-Cup III. U21- ja U18-nuoret, 13.9.2014 Nummela
Samurai-Cup IV. U18- ja U15-nuoret, 11.10.2014 Kerava

Suomen Judoliiton kilpailumääräykset (voimassa alkaen 1.1.2014) löydät täältä.

Uutiskategoriat