Samuli Viitanen (kuvassa oikealla) otti ensimmäisen olympiakarsintaturnauksen mitalinsa sunnuntaina Chilessä.

Samuli Viitanen hienosti pronssille olympiakarsinnassa - liitteessä Viitasen ja Virran mietteitä kisapäivästä

Samuli Viitanen otteli hienosti pronssille Santiago de Chilen olympiakarsintaturnauksessa painoluokassa -90kg lauantaina 8.3.2015. Myös Antti Virta eteni pronssiotteluun, jossa Venäjän Nifontov vei voiton. Alta näet tuoreet fiilikset molemmilta.

Samuli Viitanen kuvailee pronssiotteluaan.

"Pronssiottelussa kohtasin USAn Colton Brownin. Ottelu oli tiukkaa otetaistelua alusta loppuun. Ottelun alkupuolella pääsin viemään Brownia uranagella yukon arvoisesti ja lisäksi hienoinen otehallintani tuotti vastustajalle yhden shidon. Ottelun puolivälin jälkeen onnistuin vielä heittämään uudestaan uranagella, tällä kertaa puhtaan ipponin arvoisesti."

Koko päiväänsä hän luonnehtii seuraavasti:

"Kokonaisuudessaan päivästä jäi hyvä maku. Ensimmäinen Continental Open –tason mitali on hieno palkinto pitkään tehdystä kovasta työstä. Etelä-Amerikan kiertuetta on hyvä lähteä jatkamaan, kun jo ensimmäisessä kilpailussa pääsi hyvään vauhtiin."

Suomen joukkue jatkaa matkaansa seuraavaksi Uruguayhin. Tästä lisää seuraavassa uutisessa.

Ladattavat tiedostot: