Reinvall ja Balatkhanov saavat Olympiakomitean haastajatukea

17.11.2011 vahvistettiin hallituksen päätöksellä Olympiakomitean Haastajaohjelman kesälajien urheilijoiden tuet vuodelle 2012. Juho Reinvall Tampereen Judosta ja Vadud Balatkhanov Suomen Kamppailu-urheilijoista kuuluvat tuen saajiin.

Haastajaohjelmaan (ent. Nuorten huippu-urheiluohjelma) vuoden 2010 jälkeen toimeenpantujen muutosten mukaisesti Haastajaohjelman tuki kohdentuu aikaisempaa selvemmin urheilijoihin, jotka ovat lähellä aikuisten Olympiaohjelman urheilijoita. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Haastajaohjelman urheilijoiden keski-ikä on noussut ja valintakriteerit ohjelmaan pääsyyn ovat aikaisempaa korkeammat.

Olympiakomitean kehityspäällikkö Asko Härkönen kommentoi, että ”osalla Haastajatuelle valituista urheilijoista on vielä mahdollisuus tavoitella edustuspaikkaa Lontoon Olympiakisoihin. Suurimman osan tähtäin on kuitenkin jo Rio 2016 -kisoissa.”

Tuista osa myönnettiin ehdollisina, joten pienellä joukolla urheilijoilla on vielä mahdollisuus päästä tukiryhmään, mikäli vaaditut asiat valmentautumisolosuhteissa täyttyvät.

Tässä vaiheessa vahvistetut nimet Olympiakomitean nettisivujen tiedotteessa: http://www.noc.fi/?x43=4158194