Opi urheilijaksi: toinen yläkoululeiri järjestetään Pajulahdessa joulukuussa

Ensimmäinen yläkoululaisille suunnattu leiri järjestettiin Pajulahdessa lokakuun lopussa. Neljän leirin sarjasta toiseen ilmoittautuminen on nyt käynnistynyt.

" Leiripaketti tulee varmasti tarpeeseen koska nuorten on ensiarvoisen tärkeää oppia urheilijaksi kasvamisen taitoja. Toisella leirillä teemana on ravinto - tärkeä kokonaisuus urheilijan elämässä. Judotreeneissä saatiin ensimmäisellä leirillä hyvää tekniikkaoppia ja nuoret pitivät leiristä. Tuleville leireille mahtuu hyvin lisää judokoita mukaan ", arvioi edellisen leirin onnistumista ja joulukuun leirin sisältöä Päijät-Hämeen Akatemian koordinaattori Johanna Ylinen.

Seuraavan leiri järjestetään 14. - 15.12. Leireillä harjoitellaan paitsi Judoa myös taitoja tenniksen ja yleisurheilun ammattivalmentajien johdolla. Kouluakaan ei unohdeta vaan sen merkitys urheilijan uralla on huomioitu: poissaolot korvataan leirin aikana yhdessä etätehtäviä tekemällä.

" Edellisellä leirillä vedettiin onnistuneet tekniikkapainotteiset lajiharjoitukset ja uskon että tatamilta tarttui uusia asioita kaikille mukaan. Junnujen kanssa jutellessa huomasin että he pitivät leiristä", kertoo judoharjoituksia vetänyt alle 18-vuotiaiden maajoukkueen valmentaja Otto Favén.

Ilmoittautumislinkki leirille löytyy tapahtuman kohdalta Judoliiton kalenterista. Lisää tietoa voit myös kysyä Päijät-Hämeen akatemian koordinaattori Johanna Yliseltä.