Nyt on Operaatio Pelisääntöjen aika

Operaatio Pelisäännöt on urheiluseuroille suunnattu tuki, jonka avulla luodaan avoimuutta lasten ja nuorten ryhmien toimintaan sekä linjataan kaikille yhteiset toimintatavat. Valmista Pelisääntömateriaalia löytyy Nuoren Suomen kotisivuilta. Materiaalit ovat kaikkein urheiluseurojen hyödynnettävissä. Tartu toimeen ja järjestä syksyn aloituksen kunniaksi judoseurassasi pelisääntökeskustelut.

Pelisääntöjen avulla keskustellaan ja sovitaan lasten ja nuorten urheilun periaatteista. Yhteisessä Pelisääntö-palaverissa lapset ja ohjaajat/valmentajat sekä vanhemmat sopivat pelisäännöistä ja toimintatavoista. Aikuisten keskustelujen perimmäinen ajatus on luoda lasten ja nuorten toiminnan reilun pelin toimintatavat tukemaan vanhempien toimintaa oman lapsen urheiluharrastuksen tukijana ja kannustajana.

Ryhmän pelisäännöt kirjataan ja laitetaan oman judosalin seinälle kaikkien nähtäväksi. Pelisääntökeskusteluista palautetaan Nuoreen Suomeen ryhmän pelisääntölomake, johon on koottu lasten ja vanhempien luomat pelisäännöt. Lomakkeen voi palauttaa nyt sähköisesti.

Operaatio Pelisääntö -logoa saavat käyttää ne ryhmät ja seurat, jotka ovat tehneet pelisääntösopimukset ja joiden toiminta edistää lasten tasavertaista ja leikinomaista judoa. Judoliiton pelisäännöt tehnyt judoseura saa lajikohtaisen Operaatio Pelisääntö -logon käyttöönsä, kun seura on palauttanut Pelisäännöt Nuoreen Suomeen. Operaatio Pelisäännöt -logo on kokonaisuus, johon kuuluvat piirroshahmo ja Nuori Suomi -logo. Osioita ei saa irrottaa toisistaan eikä käyttää yksitellen. Logoa ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin.

Operaatio Pelisääntö kuuluu kaikille Sinettiseuroille jo arkirutiineihin. Nyt haastankin mukaan myös kaikki muut Suomen judoseurat. Tehdään yhdessä Pelisäätöjen palautusennätys!

Iloisia pelisääntökeskusteluja teille toivottaa nuorisopäällikkö Marita Kokkonen.