Nuorten harjoittelu käyntiin koronan jälkeen: Summer Campin ja Yläkoululeirityksen ilmoittautuminen on käynnistynyt

Pitkään varsinkin nuoria judokoita piinanneen koronan väistyessä otetaan kaikki hyöty irti avautuvista harjoitusmahdollisuuksista paitsi kotisaleilla myös leireillä.

Summer Camp

Heinäkuun 23. - 25. järjestettävän Summer Campin ilmoittautuminen on käynnissä. Leiri on suunnattu 11-14 -vuotiaille kilpajudosta kiinnostuneille lapsille ja nuorille joilla on vähintään 4. kyu vyöarvo ja jotka ovat syntyneet välillä 2007-2010. Ohjelmassa on lajiharjoittelun ohella vierailu kiipeilypuistossa. Leirin vetäjinä toimivat Mari Keränen, Ruslan Pinhasov, Tuomas Rantanen ja muut valmentajat. Ilmoittautuminen täältä 11.7 mennessä.

Haku Yläkoululeiritykseen on alkanut

Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean valtakunnallista urheiluakatemiaohjelmaa ja osa Judoliiton valmennusjärjestelmää sekä maajoukkuepolkua, jonka tarkoitus on auttaa nuoria urheilijaksi kasvamisen tiellä.

Leiritys on tarkoitettu 7-9 luokkalaisille eli U15- ja U18-ikäisille, jotka ovat tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneita nuoria. Tavoitteena on rakentaa pohjaa monipuoliselle harjoittelulle sekä tukea ja tehostaa huipulle pyrkivien nuorten valmennusta ja opiskelua.

”Yläkoululeirit ovat nuorimmilla ensi askel Judoliiton valmennusjärjestelmään. Sitä kautta edetään alle 18-vuotiaiden maajoukkuevalmennuksen piiriin. Jo maajoukkueleirityksen piirissä oleville yläkoululeirit ovat hyvä keino tehostaa kotisaliharjoittelua. Leirit antavat nuorille työkaluja edetä valitsemallaan tiellä aina 2. asteen opinnoista edelleen aikuiseksi huippu-urheilijaksi.” toteaa alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentaja Otto Faven.

Vaikka leirityksen tavoitteena on rakentaa polkua, joka mahdollistaa tulevaisuudessa myös tien huippu-urheilijaksi, hakijoiden ei vielä tarvitse olla oman ikäluokkansa kärkeä. Halu kilpailla ja jonkinasteinen kilpailukokemus riittää.

Haku syksyllä Pajulahdessa käynnistyvään Yläkoululeiritykseen on avautunut Judoliiton nettisivuille tänne. Haku päättyy 15.8.