Nuori – lähde edustamaan Suomen Judoliittoa Maltalle

Suomen Judoliitto hakee kuutta nuorta Maltalla 28.7.-7.8.2014 Maltalla järjestettävään nuorten tapaamiseen. Oletko sinä 15-30 -vuotias judoka? Jos vastasit kyllä, jatka lukemista.

Vuosittain EU:ssa toteutetaan eri toimijoiden tekemänä tuhansia projekteja ”Youth in Action” –ohjelmassa. Ohjelma aktivoi nuoria mm toimimaan yhdessä, liikkumaan EU:n alueella ja kokemaan EU-kansalaisuutta.

Judo for Peace -projekti on osa Youth in Action –ohjelmaa. Judo for Peace on Euroopan Judounionin ja Maltan Judoliiton suunnittelema projekti, johon on saatu rahoitusta EU:lta. Projektin teemana on monimuotoisuus ja mukaan ottaminen (englanniksi Promoting Social inclusion and diversity) ja tässä projektissa halutaan näyttää että judon arvomaailma on hyvä työkalu paremman ja oikeudenmukaisemman maailman rakentamiseen.

Projektin näkyvin osuus on Maltalla 28.7.-7.8.2014 järjestettävä nuorison tapaaminen, jossa käsitellään judoa mm. kehittymisen, ongelmatilanteiden hallinnan, ihmisoikeuksien ja vapaaehtoistyön näkökulmasta.

Suomen Judoliitto on yksi kahdestatoista mukaan valitusta kansallisesta judoliitosta, ja Suomesta Maltalle lähtee kuuden hengen ryhmä kartuttamaan kokemuksiaan. Ryhmä valitaan hakijoiden joukosta. Mukaan voi hakea alla olevalla lomakkeella. Ryhmään valitaan viisi 15-26 –vuotiasta tyttöä tai poikaa sekä ryhmälle johtaja, joka on iältään 18-30 –vuotias. Lopullisessa ryhmän kokoonpanossa on kolme tyttöä ja kolme poikaa. Hakijan tulee luonnollisesti olla judoka, vähintään oranssivöinen ja englanninkielen taitoa tulee olla riittävästi päivittäisestä toiminnasta suoriutumiseen.

Matkakustannukset (sisältäen lennot, majoitukset ja ruokailut) maksavat EJU ja Suomen Judoliitto. Valituilta peritään matkasta 50 euron vahvistusmaksu, joka laskutetaan etukäteen. Mahdolliset matkakustannukset kotimaassa (kotoa lentokentälle) ja passi tms. kustannukset valitut maksavat itse. Lähtijällä on hyvä olla myös oma matkavakuutus.

Hae mukaan viimeistään 17.2.2014 mennessä. Myöhästyneitä hakemuksia ei käsitellä. Ryhmään valitut ilmoitetaan 24.2.2014 mennessä sekä valituille henkilökohtaisesti että Judoliiton nettisivuilla. Valinnan jälkeen valitulta tarvitaan passin tiedot

Liitteenä englanninkielinen kuvaus projektista pdf-dokumenttina.

Haku on päättynyt, kiitos kaikille mukaan hakeneille. Saimme runsaasti hyviä hakemuksia ja valinnat julkistetaan 24.2.3014 sekä Judoliiton nettisivuilla että valituille henkilökohtaisesti ilmoittamalla.

Ladattavat tiedostot: