Naisille ja tytöille yhteisiä treenipäiviä

Ensimmäinen naisten harjoittelun tehostamispäivä pidettiin Meidokanin dojolla Helsingissä Judoliiton naisten valmentajan Sanna Laitisen ja A-tyttöjen valmentajan Teija Melingin johdolla viime lauantaina. Tapahtumia on tulossa lisää. Niiden tarkoituksena on tarjota naisille ja tytöille mahdollisuus treenata “isosti yhdessä", sanovat Laitinen ja Meling.

Aamupäivän ohjelmassa oli harjoitusotteluita isojen ja pienten poolissa. Iltapäivällä sotilasviisiottelija Mikko Suihkonen veti liikeratoja avaavan yleisurheilutyyppisen koordinaatioharjoituksen. Kevennykseksi kisattiin viesti, jossa kuljetettiin palloa käyttäen mailana jäykkää judokaa. Päivä päättyi voimauchikomiin ja heittoharjoitukseen.

- Otettiin judoa tosissaan, muttei vakavasti, Meling tiivisti.

Harjoittelemassa oli 18 naista, A- ja B-tyttöä. Mukaan tuli myös olympialaisiin valmistautuva Johanna Ylinen. Hän oli päivään tyytyväinen.

- Kokoontuminen lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta eri ikäisten naisten ja tyttöjen kesken. Judo on miesvaltainen laji ja me olemme treeneissä usein vähemmistönä.

Seuraava tehostamispäivä järjestetään syyskuussa. Treenien sisältö on sovitettu edustusvalmennusryhmissä harjoittelevien tarpeisiin, mutta kaikki hyvää treeniä haluavat naiset ja tytöt ovat tervetulleita osallistumaan. Harjoituksista kiinnostuneet voivat ilmoittautua sähköpostilistalle lähettämällä viestin osoitteeseen Teija.Meling@gmail.com tai Sanna.Laitinen08@gmail.com.