MM-joukkue valmistautuu Rio de Janeiron kisoihin uuden päävalmentajan johdolla

Judon MM-kilpailut otellaan Rio de Janeirossa 26.-31. elokuuta. Joukkue valmistautuu kilpailuihin kesäkuun alussa työnsä aloittaneen uuden päävalmentajan ranskalaisen Pascal Tayotin johdolla. Suomen joukkueen kovimmat menestysodotukset kohdistuvat Jaana Sundbergiin, joka on noussut loistavasti sujuneen kilpailukauden myötä maailman ranking-listalla painoluokkansa kolmannelle sijalle.

Kutsu MM-joukkueen mediatilaisuus keskiviikkona 14.8.

Pascal Tayot aloitti työnsä Judoliiton päävalmentajana kesäkuun alussa. Ensimmäiset pari kuukautta on kulunut suomalaiseen judotoimintaan ja valmennuskulttuuriin perehtyessä. Tilaisuudessa pääset kuulemaan Tayotin näkemyksiä Suomen judosta ja sen menestysmahdollisuuksista. Tayot on vuoden 1992 olympiahopeamitalisti sekä vuosien 1992 ja 1993 Euroopan mestari. Hän on koulutukseltaan liikuntatieteiden tohtori ja toiminut valmentajana useissa maissa viimeisen 20 vuoden ajan.

Suomen ykkösjudoka Jaana Sundberg on tehnyt kuluvan kauden aikana suomalaista judohistoriaa voittamalla kaksi korkeimman turnausluokituksen Grand Slam -turnausta. Toukokuun alussa Grand Slam voitto tuli Azerbaidžanin Bakussa. Toinen voitto tuli heinäkuussa Moskovan Grand Slamissa. Voittojensa myötä Sundberg on noussut kansainvälisen judoliiton rankingissä painoluokassaan kolmanneksi, mikä on korkein suomalaisen judokan saavuttama ranking-sijoitus kautta aikojen.

Suomen Judoliitto toivottaa median edustajat tervetulleiksi tapaamaan urheilijoita ja päävalmentaja Pascal Tayotia joukkueen viimeistelyleirille Tampereelle Varalan Urheiluopistolle keskiviikkona 14.8. kello 16 alkaviin harjoituksiin. Tilaisuudessa on mahdollisuus seurata harjoittelua, kuvata ja haastatella urheilijoita sekä päävalmentajaa.

Pyydämme ystävällisesti ilmoittautumaan tilaisuuteen sähköpostitse tai tekstiviestillä pekka.lehdes@judoliitto.fi tai 040-5868089.

Suomen joukkue Rio de Janeiron MM-kilpailuissa 26.-31.8.2013

Eetu Laamanen
Tampereen Judo
Ottelee keskiviikkona 28.8.

Joukkueen valmentajat: päävalmentaja Pascal Tayot ja Jukka-Pekka Jokinen. Joukkueen johtajana toimii Esa Niemi.

Judoterveisin

Pekka Lehdes