Meido-Kan valtasi nuorten joukkuemestaruuden

Helsinkiläinen Meido-Kan otteli Nummelassa nuorten SM-kisojen päätöspäivän alle 18- ja 21-vuotiaiden mixed team -kilpailussa Suomen mestaruuteen. Kisaan osallistui kaikkiaan viisi joukkuetta. Mixed team -kilpailu käydään joukkuein, joissa on kaksi naista ja neljä miestä.

Meido-Kanin avausottelu Orimattilan Judoseuraa vastaan oli tiukka. Otteluvoitot menivät tasan 3-3 ja voittajan ratkaisi Meido-Kanin ottelijoiden isommat suorituspisteet. Toisessa ottelussaan Meido-Kan vei voiton Vantaan Jukarasta 5-1.

Meido-Kanin ja Chikaran välisestä ottelusta tuli niin ikään tiukka. Kun kaikki ottelijat olivat käyneet tatamilla esittelemässä osaamistaan, otteluvoitot ja suorituspisteet olivat tasan. Tällöin arvottiin uusintaotteluksi alle 60-kiloisten Meido-Kanin Joonas Haikulaisen ja Chikaran Aleksi Hukkasen ottelu, joka Haikulainen vei ippon-suorituksellaan. Näin voitto meni Meido-Kanilla 4-3.

Viimeiseen otteluunsa Meido-Kan sai vastaansa Nummelan Judon. Meido-Kan varmisti mestaruutensa viemällä kamppailun otteluvoitoin 4-2.

Kisassa hopealle otteli Orimattilan Judoseura voitoillaan Nummelan Judosta, Chikarasta ja Vantaan Jukarasta. Pronssin nappasi Chikara voitoillaan Vantaan Jukarasta ja Nummelan Judosta.

Kilpailun tulokset ja ottelukaaviot Judoliiton palvelussa klikkaamalla tästä.