Maltan judomatkan osallistujat valittu

Suomen edustajat Maltalla ensi vuoden huhtikuussa pidettävään Judo - Volunteering and Inclusion -tapahtumaan on nyt valittu ja matkaan lähtee kuusi osallistujaa ja kaksi matkanjohtajaa ympäri Suomen. Osallistujat ovat Jenni Immonen Savonlinnasta, Mika Tyyskä Mikkelistä, Helmi Mac Laverty Helsingistä, Jutta Nissinen Joensuusta, Niko Isopoussu Nummelasta ja Aaro Kumlin Porvoosta. Matkanjohtajiksi lähtevät Satu Lehikoinen Lahdesta ja Katri Maijala Helsingistä.

Mistä matkassa on kyse?

EU:ssa toteutetaan vuosittain eri toimijoiden tekemänä tuhansia projekteja ”Youth in Action” -ohjelmassa. Ohjelma aktivoi nuoria mm. toimimaan yhdessä, liikkumaan EU:n alueella ja kokemaan EU-kansalaisuutta. Viimeksi pääsiäisenä 2016 Maltan Judoliitto yhteistyössä Euroopan Judounionin kanssa järjesti Maltalla Change for Life through Sports-tapahtuman, jossa Suomesta oli mukana kahdeksan nuorta judokaa matkanjohtajineen.

Judo - Volunteering and Inclusion  -projektin on suunnitellut Maltan Judoliitto yhteistyössä Euroopan Judo Unionin kanssa ja siihen on saatu rahoitusta EU:lta. Projektin teemoja ovat vapaaehtoistyö, köyhyys, tasa-arvo, monimuotoisuus ja mukaan ottaminen (englanniksi promoting social inclusion and diversity). Projektissa halutaan näyttää että judon arvomaailma on hyvä työkalu paremman ja oikeudenmukaisemman maailman rakentamiseen. Suomi on yksi yhdeksästä projektiin mukaan valitusta maasta.

Onnea valituille!