Maakunnallinen Pohjola-palkinto kolmelle judoseuralle

Pohjola -palkinto Hyvälle Seuralle on vuosittain jaettava tunnustuspalkinto moniarvoiselle ja laadukkaalle seuratyölle. Pohjola haluaa yhdessä SLU:n, SLU-alueiden ja lajiliittojen kanssa nostaa esiin ruohonjuuritason toimintaa, jossa on mukana yli miljoona suomalaista.

Pohjola-palkinto myönnettiin yhteensä 17 seuralle. 10 000 euron pääpalkinto jaettiin Suomen Urheilugaalassa 11.1.2010. Pääpalkinnon sai suunnistusseura SK Vuoksi Imatralta. Lisäksi 16 seuraa palkitaan alueellisilla 1 600 euron tunnustuksilla. Maakunnallisen Pohjola-palkinnon saivat judoseuroista Lappeenrannan Kamiza, Oulun Judokerho ja Orimattilan Judoseura.

Pohjola-palkinnon peruskriteereinä ovat liikuntajärjestöjen yhdessä määrittelemät Hyvän Seuran piirteet. Hyvän Seuran arvopohjana on Reilu Peli. Seuralla on innostava ja yhteisöllisyyttä rakentava johtamis- ja toimintakulttuuri. Seura tunnistaa toimintaympäristön tarpeet ja noudattaa yhdistystoiminnan pelisääntöjä. Hyviä Seuroja on monenlaisia. Seura voi painottaa kilpa- ja huippu-urheilua, lasten ja nuorten toimintaa, aikuisten kunto- ja terveysliikuntaa, perheliikuntaa tai erityisliikuntaa.

"Urheiluseuroissa tehdään hyvää työtä suomalaisten hyvinvoinnin eteen. Liikunta ja sen tuoma hyvä mieli edistävät terveyttä, ylläpitävät työkykyä ja lievittävät stressiä", muistuttaa Pohjola Vakuutuksen toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny.

Palkintojen avulla Pohjola ja SLU yhdessä SLU-alueiden ja lajiliittojen kanssa nostavat esiin ruohonjuuritason seuratoimintaa, jossa on mukana yli miljoona suomalaista.

”Pohjola-palkinnot ovat suoraa tukea seuroille. Niiden avulla haluamme kiittää seuratoimijoita arvokkaasta työstään. Suurkiitos myös Pohjolalle tärkeästä tuesta ja arvonosoituksesta suomalaiselle seuratoiminnalle”, SLU:n puheenjohtaja Timo Laitinen sanoo.

Pohjola-palkintoa saivat hakea kaikki urheiluseurat oman SLU-alueensa kautta. Ehdokasvalinnoista vastaa kunkin SLU -alueen hallitus.

Katso kaikki palkitut SLU:n kotisivuilta klikkaamalla tästä.