Lisää tehoa EJU:n leireiltä ja Sveitsin avoimista

Joukko suomalaisia huippujudokoita hakee lisää ottelukovuutta ja kansainvälistä ottelukokemusta EJU:n leireiltä Tshekistä ja Unkarista sekä Sveitsin avoimista.

Päävalmentaja Mika Mukkula sanoo, että Tshekin ja Unkarin leirit ovat viimeiset kovat kansainväliset leirit ennen Turkissa pidettäviä EM-kisoja ja niiden jälkeisiä tärkeitä olympiakarsintaturnauksia.

- Nyt on aika saada alle runsaasti kovia matseja, ja näiltä leireiltä niitä saadaan, koska paikalle tulee koko Euroopan parhaimmisto, Mukkula sanoo.

Sveitsin avoimet käydään Genevessä 11.-13. maaliskuuta. Joukkue sinne lähti perjantaina. Sairastelut ja loukkaantumiset karsivat joukkuetta.

Matkaan lähtivät Antti Rintamäki (-66 kg), Eetu Laamanen, Petja Lindström ja Heikki Niva (-73 kg) ja Aki Jalonen (-81 kg). Valmentajana toimii Arto Raekorpi.

Rintamäki ja Laamanen matkaavat EJU:n leireille Tshekin Nymburgiin ja Unkarin Tataan Sveitsin avoimien jälkeen. Heidän lisäkseen leiritykseen osallistuvat Niko-Tapio Niemelä (-66kg), Juho Reinvall ja Valtteri Jokinen (-60 kg), Samuel Mäki (-90 kg), Jaana Sundberg (-52 kg) ja Johanna Ylinen (-63 kg).

Jaana Sundberg ja Valtteri Jokinen osallistuvat vain Tshekin Nymburgin leirille. Nymburgissa on paikalla myös Judoliiton fysioterapeutti Sari Räsänen. Valmentajana leireillä toimii Mika Mukkula.