Lasten ja nuorten liikunnan kehittämisavustus

Lasten ja nuorten liikunnan paikalliset kehittämisavustukset ja Liikkuva koulu -ohjelman hankeavustukset ovat haettavissa

Painopisteenä lasten ja nuorten liikunnan kehittämisavustuksia jaettaessa ovat vuonna 2014 koulupäivän monipuoliseen liikunnallistamiseen kohdistuvat hankkeet. Muita sisällöllisiä painopisteitä ovat omatoimisen arkiliikunnan edistäminen, toimintakulttuurin liikunnallistaminen varhaiskasvatuksessa, vanhempien ja perheiden tukeminen lasten liikunnallisen elämäntavan muodostumisessa sekä lasten ja nuorten osallisuuden huomioiminen ja korostaminen kaikessa liikkumiseen aktivoivan toiminnan suunnittelussa ja toteutuksessa.

Avustuksia myönnetään kehittämishankkeiden toteuttajille, joita voivat olla kunnat, kuntayhtymät, järjestöt ja yhteisöt. Avustuksia ei myönnetä kouluille, rekisteröitymättömille yhteisöille, yksityisille henkilöille eikä voittoa tavoitteleville yhteisöille.

Haku päättyy 28.2.2014

Linkki opetus- ja kulttuuriministeriön sivuille hakuohjeisiin ja –lomakkeisiin