Laamaselle ja Lehikoiselle avaustappiot MM-kisoissa Riossa

Judon MM-kisojen kolmas ottelupäivä ei kartuttanut suomalaisten voittotiliä. Alle 73-kiloisissa otellut Eetu Laamanen ja alle 57-kiloisissa otellut Satu Lehikoinen karsiutuivat avausotteluistaan.

Eetua Laamanen sai avausvastustajakseen kiven kovan mongolialaisen Tsagaanbaatar Khashbaatarin, jonka meriittilistalta löytyy maailmanmestaruus ja olympiapronssi. Laamanen aloitti ottelun terävästi ja meni viiden pisteen suorituksella johtoon. Khashbaatar tasoitti ja meni johtoon kahdella viiden pisteen suorituksellaan. Ottelun lopussa Laamanen jäi ipponin tuottaneeseen sidontaan.

Satu Lehikoisen avausvastustajaksi tuli aiemmin Brasiliaa ja nyt Israelia edustava Camila Minakawa. Lehikoinen pääsi otteluun hyvin mukaan, mutta hetken herpaantuminen puolitoista minuuttia ennen loppua avasi tilanteen Minakawan ipponin arvoiselle lonkkaheitolle.

MM-kilpailut jatkuvat Rio de Janeirossa raskaimmilla painoluokilla lauantaihin asti. Sunnuntaina otellaan vielä joukkuekilpailu. Suomalaisjudokoiden kisaurakka on päättynyt.

MM-kisoja voi seurata netti TV-lähetyksenä osoitteessa www.ippon.tv. Online tulospalvelua on saatavilla Kansainvälisen Judoliiton sivujen kautta www.ijf.org