Koulutusta ympäri Suomen ohjaajille ja valmentajille

Liikunnan aluejärjestöt ja Valo ry ovat tälle vuodelle lyöneet kalenterit synkkaan ja kaikilla alueilla järjestetään tänä vuonna yhtäaikaisesti VOK-superviikonloppu. VOK 1 (Valmentaja- ja ohjaajakoulutukset taso 1) -koulutukset ovat hyviä perustason koulutuksia joista saa perustietoja valmentamisesta ja ohjaamisesta. Nämä koulutukset ovat hyviä täydennyksiä Judoliiton omien 1-tason koulutusten (Judon perusteet, opettamisen ja ohjaamisen perustaidot, peruskurssiohjaajakoulutus) lisäksi.http://www.sport.fi/uutiset/uutinen/vok-superviikonloppu-koko-suomessa

Judoliitolta voi hakea todistusta suoritetusta valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen 1-tasosta kun judokalla on suoritettuna 50 tuntia teoriakoulutusta (Judoliiton omat 1-tason koulutukset ovat 15 h/koulutus) ja 50 tuntia käytännön ohjausta tatamilla. Judoliiton koulutusten lisäksi tuota 50 tunnin teoriakoulutusta voi kartuttaa millä tahansa näistä VOK-superviikonlopun koulutuksista.http://www.judoliitto.fi/judoliitto/koulutus/tasotodistushakemukset/

Oletko kuullut Sherborne-harjoitusohjelmasta? SDM-ohjelmassa harjoitellaan motorisia perustaitoja, jotka ovat kaikkien monimutkaisempien taitojen perustana. Harjoittelu on fyysisesti monipuolista ja kuormittavaa, vaikka opetustuokioissa ei korostetakaan lihaskuntoa, nopeutta tai kestävyyttä. VAU järjestää kursseja ympäri suomen, ja ne sopivat esimerkiksi sovelletun judon, muksujudon, perhejudon, junioriryhmien ja peruskurssien ohjaajille. Katso lisää tapahtumista VAU:n kalenterista http://www.vammaisurheilu.fi/fin/tapahtumat/?Class=49

Älä myöskään unohda oman alueesi liikunnan aluejärjestön järjestämiä muita koulutuksia. Uutisen lopussa linkit kaikkien eri alueiden koulutussivuille.

Ja muistathan myös Judoliiton omat koulutukset - tarkista Judoliiton kalenteri säännöllisesti:.

Internet-linkit kunkin Liikunnan aluejärjestön koulutussivuille alla:
Etelä-Karjalan Liikunta ja Urheilu (EKLU)
Etelä-Savon Liikunta (ESLI)
Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu (ESLU)
Hämeen Liikunta ja Urheilu (HLU)
Kainuun Liikunta (KL)
Keski-Pohjanmaan Liikunta (KEPLI)
Keski-Suomen Liikunta (KESLI)
Kymenlaakson Liikunta (KYMLI)
Lapin Liikunta (LAPLI)
Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu (LIIKU)
Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu (PLU)