Kokoustiedote: Kilpailumääräykset 2020 hyväksytty

Judoliiton hallitus on kokoontunut sähköpostitse 13,-16.12.2019 hyväksymään vuoden 2020 kilpailumääräykset.

Kilpailu- ja sääntövaliokunta oli valmistellut muutokset ja päivitykset kilpailumääräyksiin 2020, jotka hallitus hyväksyi sähköpostikokouksessaan 13.-16.12.2019.

Tutustu kilpailumääräyksiin klikkaamalla tästä.

Kilpailumääräyksiä on päivitetty selkeyttämällä mm. kirjoitusasua. Merkittävimpinä muutoksina:

M21-55kg ja N21-44kg painoluokat on poistettu Judoliiton arvokilpailuista, koska ne eivät enää ole EJU/IJF virallisia painoluokka.

Viimeisen vuoden U13 ikäiset (4.kyu) voivat osallistua U15 SamuraiCup -kilpailuihin.

Viimeisen vuoden U15 ikäiset (2kyu) voivat osallistua U18 Judoliiton arvokilpailuihin (3.kyu poikkeusluvalla). Poikkeuslupaa haettaessa, urheilijan ja hänen valmentajansa on ymmärrettävä U18 sarjassa käytettävät kuristukset ja lukot. Viimeisen vuoden U15 urheilijan ja hänen valmentajansa on oltava vakuuttuneita ottelijan valmiuksista noudattaa U18 sääntöjä.

Sovelletun judon SM status on tuotu esille.

Veteraanien SM kilpailut, jotka voidaan järjestää myös avoimena SM kilpailuna, on tuotu esille.

Suomen Judoliiton jäsenten osallistumisoikeus PM-kilpailuihin on päätetty samaksi, kuin osallistumisoikeus SM/NSM/VSM -kilpailuihin.

Judoliiton arvokilpailuiden järjestäjien toivotaan lähettävän Live-stream kuvaa aina kilpailuista.

Lisäksi pieniä muutoksia kilpailuiden ilmoittautumisessa, punnituksissa sekä joukkuekilpailun pistelaskussa. Nämä on hyvä kerrata ennen kilpailuihin osallistumista.

Kaikki poikkeusluvat tulee hakea ennen kilpailun ilmoittautumisajan päättymistä. Poikkeuslupahakemukseen pääset klikkaamalla tästä

Kilpailumääräyksiä tullaan tarvittaessa uudistamaan seuraavan kerran 2021 vuoden alussa. Valiokunnan jäsenet ottavat mielellään vastaan palautetta ja kehitysehdotuksia. Valiokunnan kokoonpanon löydät liiton hallituksen järjestäytymisdokumentista klikkaamalla tästä.

Kilpailu- ja sääntövaliokunta