Kokoustiedote 4- ja 5-2020

Judoliiton hallitus piti verkkokokouksen 4.4.2020. Kokouksen esityslistalla oli valiokuntien kuulumisia, talouskatsaus ja koronaepidemian aiheuttamat Judoliiton henkilöstön työtehtävien, vapaiden ja lomien järjestelyt.

Aiemmin maalikuun lopulla liiton hallitus oli pitänyt sähköpostikokouksensa, jossa päätettiin liiton myöntäminen vuoden 2021 kilpailuiden haettavaksi julistamisesta. Kilpailut tulevat haettavaksi 5.4. alkavalla viikolla liiton viestintäkanavissa.

Koulutusvaliokunnan kuulumisissa kuultiin terveisiä Seuraverkoston toiminnasta. Seuraverkosto piti koronatilanteesta ylimääräisen kokoontumisen, joka keräsi ennätysosallistumisen viitisen kymmentä osallistujaa. Seuraverkosto piti myös jo ennalta sovitun kokoontumisensa, jossa sovittiin, että koronatilanteen vuoksi kokoonnutaan tihennetyllä aikataululla kuulumisia vaihtamaan.

Aikuisliikunnan tuotteistusprosessi on käynnistynyt osata Olympiakomitean vetämää hanketta. Judoliitosta on mukana koulutus- ja nuorisopäällikkö Katri Lilja ja vpj Sanna Pyykönen. Judon osalta on mukana osallistujia kolmelta paikkakunnalta.

Valmentaa kuin nainen -hankkeen osalta on pidetty ensimmäiset työpajat. Ensiviikolla pidetään Judoliiton ensimmäinen työpaja, jossa mukana liiton valmennus- ja koulutushenkilöstöstä Jaana Jokinen, Otto Favén ja Katri Lilja sekä Sanna Pyykönen, Manne Isoranta ja Mari Keränen. Seuraava hankepalaveri on 15.4, jossa on mukana kaikki kamppailulajit. Hankkeeseen liittyy erinäisiä koulutuksia ja tapahtumia, kuten URVA-koulutus, johon on Judoliitosta ilmoittautuneita osallistujia, kuten myös mentorointikoulutus.

Uusi Tähtiseura on tulossa auditointiin. Oulun Judokerhon auditointi on suunnitteilla toteuttaa huhtikuussa. Muitakin seuroja on aktivoitunut Tähtiseurapalvelun hyödyntämiseen oman toimintansa kehittämiseen.

Valmennusvaliokunta esitteli hahmotelmia huippuvalmennuksen organisointiin. Hallitus valtuutti valiokunnan jatkamaan kehittelyä.

Hallintovaliokunnan kuulumisina tuotiin esiin, että vuoden 2021 liiton myöntämät kilpailut saadaan haettavaksi 5.4. alkavalla viikolla.

Hallitus kuuli toiminnanjohtajan talouskatsauksen, jonka mukaan taloustilanne maaliskuun lopussa on lähes sama kuin vuotta aiemmin samaan aikaan. Taloustilanne on maaliskuun lopun raportin perusteella hyvä ja vakaa.

Hallitus kävi läpi koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vaikutukset henkilöstön työtehtäviin, työajan käyttöön, vapaisiin ja lomiin. Hallitus hyväksyi esityksen, jonka mukaan henkilöstö on huhtikuun alun ja heinäkuun lopun välisen ajan noin 500 työpäivästä alle puolet töissä ja hieman yli puolet lomalla tai saldovapailla. Hyväksytyn esityksen mukaan 1.5. alkavan lomakauden kesälomat tulee pitää heinäkuun loppuun mennessä. Hallitus totesi, että lyhyellä aikavälillä Judoliitolla ei ole taloudellista syytä lomauttaa henkilöstöä. Tehdyllä järjestelyllä Judoliitto säilyttää toimintakykynsä ja pystyy reagoimaan nopeasti tarvittaessa. Liiton työvaliokunta (puheenjohtajisto ja toiminnanjohtaja) sekä hallitus seuraavat tilanteen kehittymistä tarkkaan ja reagoi tarpeen mukaan. Lisäksi hallitus päätti pidättäytyä vastaanottamasta kokouspalkkioitaan koronatauon ajalta.

Hallitus päätti myöntää yhden ansiomerkin, josta informoidaan hakijaa.