Kokoustiedote 2/2014

Judoliiton hallitus piti vuoden toisen kokouksensa Helsingissä 14.–15.2.2014.

Kokouksessa hallitus kuuli toiminnanjohtaja raportin vuoden 2014 Opetus- ja kulttuuriministeriön avustuksesta sekä avustuksen kehityksestä 2000-luvulla. Judoliiton avustus vuodelle 2014 on 320.000 euroa. Hallitus totesi, että Judoliiton avustus on kehittynyt erinomaisesti koko 2000-luvun. OKM:n kaikkien urheilujärjestöjen avustukset tässä. OKM:n jakaman urheilujärjestöjen avustukset ovat veikkausvoittovaroja.

Hallitus täydensi markkinointivaliokunnan kokoonpanoksi seuraavan: puheenjohtaja Jorma Vihavainen, jäsenet Harri Hagman, Jari Kuokka ja Pentti Vauhkonen. Hallitus kuuli kokouksessa valiokunnan puheenjohtajan alustavia ajatuksia valiokunnan toiminnasta.

Hallitus päätti katavaliokunnan kokoonpanoksi: puheenjohtaja Arttu Laitinen, jäsenet Staffan Lindgren, Mikko Tuominen, Jaakko Hannula.

Hallitus totesi alle 21-vuotiaiden maajoukkueurheilijoiden sopimustilanteen. Kaikkien maajoukkuetoiminnasta kiinnostuneiden ja siihen sitoutuneiden urheilijoiden kanssa on allekirjoitettu liiton ja urheilijan välinen sopimus, jossa määritellään toimintaperiaatteet. Sopimuksen on allekirjoittanut 13 urheilijaa. Yhden loukkaantuneen urheilijan sopimuksen palautumista odotetaan vielä.

Hallitus kuuli lyhyen selostuksen kamppailulajiliittojen yhteisestä Kamppailija ei kiusaa –kamppanjasta, johon on haettu avustusta ja johon on tarkoitus palkata vetäjä, jos avustusta saadaan. Mahdollisesti palkattava kampanjatyöntekijä tulee Valon alaisuuteen. Kampanjan FB-sivulle pääset tästä.

Hallitus kuuli Kimmo Kallaman alustavan esityksen alueellisen toiminnan ja seurapalvelujen suunnittelun periaatteista. Harri Hagman kertoi syyskokouksen nimeämän vakuutustyöryhmän työn aloittamisesta. Hallitus kävi keskustelua myös tulevan kesäkuun mahdollisesta laajennetusta kesäkokouksesta ja sen ohjelmasta. Toiminnanjohtaja kertoi hallitukselle Valon ennakointityöstä. Valon Tulevaisuusnavigaattoriin pääset tästä.

Tampereen kaupunki on hakemassa EUSA Games 2018 tapahtumaa Tampereelle. Judoliitto on ilmoittanut Tampereen kaupungille olevansa valmiudessa taata tapahtuman judokilpailun järjestelyjen sujuvuus yhteistyössä jäsenseuransa Tampereen Judon kanssa. EUSA Games 2014 nettisivuille pääset tästä.

Hallitus hyväksyi Viaporin Vintiöiden eroilmoituksen, jonka jälkeen Judoliitolla on 120 jäsenseuraa.

Hallitus merkitsi tiedoksi Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksen 31.12.2013 koskien yleishyödyllisten yhdistysten jäsenlehtien arvonlisäverokohtelua. KHO:n päätöksellä on arviolta 6.000 – 6.500 euron lisäkustannusvaikutus Judoliitolle.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran 22.3.2014.

Hallituksen kokoonpano klikkaa tästä.