Kasvata urheilijaksi -stipendi Rovaniemen Koyamalle

Helsingissä on käynnissä valtakunnalllinen sinettiseuraseminaari, jossa koolla on 200 urheiluseuraa ympäri Suomen.

Rovaniemen Koyaman puolesta palkinnon vastaanottivat seuratoiminnan kehittäjä Carita Majava-Seikkula ja puheenjohtaja Tuomo Seikkula.

Lauantaiaamupäivänä seminaarin avauksessa Valossa lasten urheilusta ja seuratoiminnasta vastaava johtaja Pekka Nikulainen toivoi suomalaiseen seuratoimintaan lisää yhteisöllisyyttä yhdessä tekemisen kautta. Seurojen tulisi koota säännöllisesti eri ikäiset ja erilaisin tavoittein seurassa harjoittelevat ihmiset yhteen olemaan yhdessä ja juttelemaan. Edes seuran huippu-urheilijoita ei saisi eriyttää yhteisöstä, vaan pitäisi luoda kohtaamispaikkoja myös nuorille harrastajille ja heidän idoleilleen.

Aamupäivässä päästiin myös kuulemaan tiekarttaa taitavaksi urheilijaksi Sami Kalajan kertomana, Pasi Kosken luentoa seuratoiminnan muutoksista, vapaaehtoisuudesta ja yhteisöllisyydestä sekä Alajan Eijan kertomana sinettiseuratoiminnan suunnitelmia vuodelle 2013.

Iltapäivällä jakauduttiin viiteen rinnakkaisseminaariin eri aihepiirien ympärillä. Rinnakkaiseminaarien jälkeen judokat kokoontuivat omaan parituntiseensa mm. pohtimaan sitä, miten seurat voivat hyödyntää sinettiseura-statusta toiminnassaan ja jakamaan käytännön kokemuksia sekä mitä sinettiseurat odottavat judoliiton uusilta nettisivuilta.

Illallisen yhteydessä palkittiin vuoden 2013 juniorivalmentaja, vuoden 2013 sinettiseura ja jaettiin Kasvata Urheilijaksi -stipendi, jonka sai Koyama  ry Rovaniemeltä. Stipendi on suuruudeltaan 3500 euroa. Palkinnon vastaanottivat Koyama ry:n seuratoiminnan kehittäjä Carita Majava-Seikkula ja seuran puheenjohtaja Tuomo Seikkula. Tarkemmin palkituista voit lukea täältä.

Sinettiseuraseminaari jatkuu vielä sunnuntaina kamppailulajien yhteisellä ohjelmalla, jossa keskustellaan mm. kamppailulajien liikkuva koulu -hankkeesta sekä Kamppailija ei kiusaa -kampanjasta.