Kaj Lindberg 1937 - 2016

Kaj Lindberg on kuollut

Judoliiton entinen puheenjohtaja Kaj Lindberg (78) nukkui pois perjantaina 2.12.2016. Vuonna 1962 Turussa judouransa aloittanut Lindbergin teki poikkeuksellisen mittavan järjestöuran judossa niin kotimaassa kuin kansainvälisissä tehtävissäkin. Hän nousi Judoliiton hallitukseen vuonna 1971 ja puheenjohtajaksi 1973. Vuodet 1976-81 hän toimi liiton varapuheenjohtajana. Paluu liiton hallitukseen tapahtui 1990 ja liiton puheenjohtajana hän palveli jälleen vuodet 1998-2000. Vuosien varrella Lindberg toimi myös Dan-Kollegion hallituksessa ja puheenjohtajana ja Euroopan judounionin hallituksessa vuosina 1982-1990. Kaj Lindberg loi merkittävän uran myös judotuomarina, jossa roolissa hän saavutti  vuonna 1980 korkeimman mahdollisen eli kansainvälisen A-lisenssin. Kiitokseksi judon eteen tekemästään työstä Kaj oli kutsuttu Suomen Judoliiton kunniapuheenjohtajaksi sekä EJUn kunniajäseneksi.

Tänään kisataan Kaitsun oman seuran Nummelan Judon vuotuinen kisa Hiiden shiai. Kisa alkaa hiljaisella hetkellä seuran perustajan muistoksi. Suomen judoliitto yhtyy hiljaiseen hetkeen kunniapuheenjohtansa muistoksi ja ottaa osaa hänen läheistensä suruun.