Naiset lämmittelemässä Arlonissa

Judontäyteinen viikonloppu takana

Nuorten Suomen Mestaruudet oteltiin viikonloppuna Rovaniemellä. Lauantain aikana Suomeen saatiin 24 uutta nuorten mestaria. Rovaniemen kilpailuiden tulokset ja kaaviot löytyvät täältä.

Samaan aikaan aikuiset olivat ottelemassa kolmella rintamalla Euroopassa. Belgian Openit Arlonissa ja Visessä ovat perinteinen kilpailukauden avaus, jossa sekä miehillä että naisilla sarjat on jopa 50-60 ottelijan kokoisia. Visessä miesten kilpailussa oli kahtena päivänä ottelemassa 5 kilpailijaa Suomesta. Eetu Laamanen ja Ville Kiljander ottelivat lauantaina ja Vadoud Balatkhanov, Elias Körkkö, sekä Joonas Tapio sunnuntaina. Kilpailun pirtein suomalainen oli Eetu Laamanen, joka voitti 5 ottelustaan 3 yltäen 9.sijalle. Muut miehet jäivät tällä kertaa ilman otteluvoittoja.

Naisten Ladies Openissa kolmen kilpailijan tiimi kutistui kahteen Katri Kakon sairastuttua juuri ennen kilpailua. Pihla Matikainen ja Marianne Kosonen pääsivät molemmat jatkoon alkupoolistaan. Tie tuli valitettavasti molemmille vastaan ensimmäisessä jatko-ottelussa.

Ykkösmaajoukkueen Jaakko Alli ja Samuli Viitanen ottelivat tänään Euroopan Openissa Portugalissa. Molemmat miehet jäivät ilman otteluvoittoja.

Päävalmentaja

Jaakko Saari