Judon yläkoululeirityksen haku auki

Yläkouluikäinen - judon yläkoululeirityksen haku on nyt auki. Hae mukaan valtakunnalliseen leiritykseen, joka auttaa Sinua urheilijaksi kasvamisen tiellä.

Leiritys on tarkoitettu 7-9 luokkalaisille eli U15- ja U18-ikäisille, jotka ovat tavoitteellisesti urheiluun suuntautuneita nuoria. Tavoitteena on rakentaa pohjaa monipuoliselle harjoittelulle sekä tukea ja tehostaa huipulle pyrkivien nuorten valmennusta ja opiskelua. ”Yläkoululeirit ovat nuorimmilla ensi askel Judoliiton valmennusjärjestelmään. Sitä kautta edetään alle 18-vuotiaiden maajoukkuevalmennuksen piiriin. Jo maajoukkueleirityksen piirissä oleville yläkoululeirit ovat hyvä keino tehostaa kotisaliharjoittelua. Leirit antavat nuorille työkaluja edetä valitsemallaan tiellä aina 2. asteen opinnoista edelleen aikuiseksi huippu-urheilijaksi.” toteaa alle 18-vuotiaiden nuorten olympiavalmentaja Otto Faven.

Valtakunnallinen yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean valtakunnallista urheiluakatemiaohjelmaa ja syksystä 2017 alkaen myös osa Judoliiton valmennusjärjestelmää sekä maajoukkuepolkua, jonka tarkoitus on auttaa nuoria urheilijaksi kasvamisen tiellä.

Katso lisätietoja leirityksestä täältä.

Nuorten olympiavalmentaja, U18

Otto Favén