Judolle 80.000 euron tehostamistuki Olympiakomitealta

Olympiakomitean huippu-urheiluyksikkö on saanut valmiiksi kesälajien tukien jakoprosessin, jossa lajeille jaettiin kaikkiaan lähes neljä miljoonaa euroa tehostamistukia. Judoliiton saama tuki nousee 55.000 eurosta 80.000 euroon.

-Tämä oli meille hyvä päätös. Ollaan viime vuosina vähän menetetty asemiamme Olympiakomitean tukien jaossa, mutta nyt näyttäisi siltä, että meidän toiminnassamme aloitetut uudistukset alkavat kantamaan hedelmää. Hieno juttu myös, että saamme asiantuntijatukea meidän valmennuksen linjan valmisteluun. Seuraavaksi odotamme tulostason parannusta, kunhan vaan päästäisiin kilpailemaan, kommentoi valmennuspäällikkö Jaana Jokinen päätöstä.

-Keskittämisen ratkaisut ammattimaisuuden parantamiseksi ovat olleett meille tärkeä asia. Keskukset, kuten Helsinkiin valmistuva Urhea-kampus, ovat meille aivan avainasemassa tulevaisuuden rakentamisessa, kertoi Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Lehtimäki tehostamistukien julkistamisen yhteydessä.

-Judo on tehnyt vahvan keskittämispäätöksen. Uusi päävalmentaja Rok Draksic vastaa huippujen päivittäisvalmennuksesta Urheassa ja myös nuorten olympiavalmentajat keskitetään Urheaan. Tässä me haluamme olla mukana, Mika Lehtimäki jatkaa.

Judoliitto on päättänyt strategiansa mukaisesti keskittää huippujensa päivittäisvalmennuksen Helsingin Mäkelänrinteeseen valmistuvaan Olympiavalmennuskeskukseen.

Lue Olympiakomitean tiedote kokonaisuudessaan täältä.