Judoliittoon valittu uusi koulutus- ja nuorisopäällikkö

Petteri Luukkainen aloittaa Judoliiton koulutus- ja nuorisopäällikkönä maanantaina 23.2.2015. Luukkainen on lähtöisin Kiteeltä eli Kiteen Kipponin kasvatti, mutta asuu nykyään Tampereella ja edustaa Tampereen Judoa. Vielä vuonna 2013 Luukkainen nousi korkeimmalle korokkeelle judon SM-kisoissa Helsingissä.

Poikkeuksellisen valinnasta tekee se, että Luukkaisen varsinaiseksi työnantajaksi tulee Varalan Urheiluopisto Tampereella. Työnkuva on kaksivaiheinen; Judoliiton lisäksi hänen tehtäviinsä kuuluu toimia Tampereen urheiluakatemian koordinaattorina.

"Uskon, että nämä ratkaisut vain yleistyvät jatkossa. Mielestäni urheiluopistojen potentiaalia ei olla täysin hyödynnetty lajiliittojen toimesta ja toisin päin. Olen erittäin iloinen, että saimme pitkän prosessin päätökseen ja oikean henkilön valituksi!" Varalan Urheiluopiston rehtori Kimmo Sirainen iloitsee.

"Uskon, että löysimme Petterissä oikean henkilön vastaamaan molempien osapuolten tarpeisiin. Hänellä on vakuuttava tausta niin opintojen kuin judon osaamisenkin puolelta. On hieno saada Petteri remmiin mukaan ja uskon, että tästä yhteistyöntekijästä on vielä paljon iloa." Suomen Judoliiton vt. toiminnanjohtaja Miikka Neuvonen toteaa.

Luukkainen aloitti roolissaan 23.2. ja hänen uudet yhteystietonsa ovat päivitetty tänne.

Koulutus- ja nuorisopäällikkö

Katri Forssell