Judoliitto Rautatientorilla Talvisia jännitysnäytelmiä -kampanjassa

Judoliitto on jälleen pääyhteistyökumppanina Invalidiliiton liukastumisista varoittavassa Talvisia jännitysnäytelmiä -kampanjassa, joka huipentuu Rautatientorin Jääpuiston monipuoliseen luistelutapahtumaan sunnuntaina 15.1. klo 10 - 15.

Luistelun lisäksi tapahtumassa nähdään luistelunäytöksiä sekä harjoitellaan tasapainoa niin luistimilla kuin ilmankin. Tapahtuman ideana on kertoa, että tasapainoharjoittelulla ja oikean kaatumistavan hallinnalla voidaan välttyä monilta liukastumisilta, vakavilta onnettomuuksilta ja sairauslomilta.

– Tässä tapahtumassa tärkeä viesti tuodaan esiin vähän hauskemmalla tavalla. Me haluamme tarjota ihmisille sekä tietoa että käytännön vinkkejä liukkaiden kelien varalle. Kymmenet tuhannet ihmiset liukastuvat vuosittain joten liukastumisista aiheutuu harmin ja vammojen lisäksi merkittävät kustannukset, kertoo Invalidiliiton tiedottaja Kirsi Maunula.

Talvisia jännitysnäytelmiä -tapahtuma tuo Jääpuiston luistinradalle Helsingin Taitoluisteluklubin yksinluistelijoita sekä muodostelmaluistelujoukkue Mini Mintsin. Jäällä harjoitellaan tasapainoa ja kehonhallintaa luisteluopettajien johdolla. Aikuisille on tarjolla liukkaiden kelien harjoituksia ihan kengät jalassa, kun Suomen Judoliiton Marita Kokkonen näyttää kehonhallintavinkkejä.

– Emme voi luvata varmaa tapaa olla kaatumatta tai kaatua loukkaantumatta, mutta tiedämme lihaskunto- ja tasapainoharjoittelun edesauttavan pystyssä pysymistä. Uskomme, että myös turvallisemman kaatumistavan harjoitteilla voidaan vähentää joitain tyypillisiä liukastuessa tulevia vammoja ja vähentää liukastumispelkoa, koulutus- ja nuorisopäällikkö Marita Kokkonen Suomen Judoliitosta kertoo.

Tapahtuman ja Talvisia jännitysnäytelmiä -kampanjan toteuttavat Invalidiliiton kanssa yhteistyössä Suomen Judoliitto, UKK-instituutti, Taitoluisteluliitto sekä Helsingin Taitoluisteluklubi.

Lisätietoja:

• Marita Kokkonen, koulutus- ja nuorisopäällikkö, Suomen Judoliitto ry, p. 040 7263 061, marita.kokkonen@judoliitto.fi
  • Kirsi Maunula, tiedottaja, Invalidiliitto ry, p. 040 564 8402, kirsi.maunula@invalidiliitto.fi

Lue lisää ja katso mainiot Kissanaisen vinkit "Lopeta likastetlu, tasapainole"  www.liukastumis.info

Paikalliset judoseuratkin tarjoavat koulutusta ja infoa tasapainoiluun sekä hallitun kaatumisen harjoitteluun. Ole rohkeasti yhdeydessä. Lisätietoja saat täältä.

Ladattavat tiedostot: