Judoliitto mukana urheilukortin kumppanina

Syyskuun alussa käynnistyvän Urheilukortin tavoitteena on lisätä uusia tulolähteitä seuroille, alueille, lajiliitoille, Olympia- ja Paralympiarahastoille.

Urheilukortti on urheilun taustavaikuttajien sekä urheilutoimijoiden kehittämä uusi innovatiivinen mobiilikortti, joka innostaa kuluttajia kotikatsomoista eri lajien urheilutapahtumiin. Urheilukortilla houkutellaan erityisesti uusia katsojia sekä lisätään ja monipuolistetaan jo urheilutapahtumissa käyvien kuluttajien tapahtumakäyntejä.

Mobiilikorttina ladattavan Urheilukortin avulla käyttäjä saa pääsylippuja tapahtumiin alennuksella ja osan lipun hinnasta voi ohjata suoraan haluamalleen seuralle, lajiliitolle, Olympiarahastoon ja Paralympiarahastoon.'

– Urheilukortti on Museokortin kaltainen tuote, joka myös monelta osin poikkeaa esikuvastaan. Olemme saaneet arvokasta tietotaitoa ja kannustusta Museokortin tekijöiltä Museoliitolta ja Devolon Oy:ltä, joka suunnittelee ja tuottaa myös Urheilukortin teknologia-alustan. Urheilukortin avulla kuluttajat voivat hankkia pääsylippuja eri lajien tapahtumiin edullisemmin ja samalla Urheilukortin kautta tukevat urheilua, kertoo Urheilukortti-idean kehittänyt Suomen Urheilukortti Oy:n hallituksen puheenjohtaja Mikko Vanni.

– Urheilukortti on myös varainhankintaväline Urheilukortti-yhteistyöhön osallistuville urheiluseuroille, lajiliitoille, Olympia- ja Paralympiarahastolle. Tapahtumayhteistyön ohella seurat ja muut urheiluorganisaatiot voivat itsekin välittää Urheilukortteja faneilleen, jäsenilleen ja sidosryhmilleen ja saavat sen avulla rahaa omaan toimintaansa, valottaa Suomen Urheilukortti Oy:n hallituksen jäsen Jukka-Pekka Vuorinen

– Urheilukortin maksuttoman mobiilisovelluksen myötä kuluttajat saavat tiedon Urheilukortti-yhteistyöhön osallistuvien seurojen ja lajiliittojen tarjolla olevista tapahtumista. Mobiilisovellus tulee jatkossa tarjoamaan seuroille ja lajiliitoille uuden tavan informoida kuluttajia tapahtumistaan, lisää Vuorinen.

- Seuraavana judoliitto aloittaa kartoittamaan judoseuroja, jotka ovat kiinnostuneita liittymään urheilukortti kumppaneiksi, kertoo judoliiton hallintovaliokunnan puheenjohtja Tero Rönkkö.

Lisätietoa urheilukortti.fi ja Suomen judoliitto